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 A Tesla 2022.40.4-es szoftverfrissítése hozott egy nem-dokumentált javítást: azt rebesgetik a különböző fórumokon, hogy lényegesen jobb lett mind az automata ablaktörlő, mind a fényszóró kezelés. Előbbivel nekem soha nem volt gondom, így nem igazán tudom mihez mérni a változást, de utóbbi az első helyen volt a saját szégyenlistámon. Megnéztem javult-e a helyzet. Erős négyes Iskolai osztályzatkora fordítva az elmúlt pár napban szerzett tapasztalataimat, a jóindulattal kettes tanulóból erős négyes lett – most már nyugodtan bekapcsolva maradhat az automatika. Egyrészt megoldódott a legnagyobb gond, ugyanis most már gyorsan reagál a rendszer, és időben elveszi a távolsági fényt, ha valaki jön velünk szemben, vagy előttünk halad a sávban. Talán még egy hajszállal lehetne fürgébb, de eddig senki nem villogott rám, és anyukám sem jelentette, hogy sűrűn csuklana. Azért autópályán a szembejövő kamionokra még kíváncsi leszek, mert azok észlelésén is volt mit javítani, de ezt még nem tudtam kipróbálni. A Tesla Model 3 legnagyobb hibái Száműzték azt az idegesítő viselkedést is, hogy az autó túl rövid időre is visszakapcsolja a távolsági fényt, azaz két autó között egy-egy másodpercre is felvillan, sőt villog a lámpa. Azt sem tapasztaltam, hogy az útjelző és közlekedési táblák megviccelnék a vezérlést, és a visszaverődő fény miatt lekapcsolna a rendszer. Ami miatt azért ez még mindig nem ötös, az pár apró, de fontos finomítás amire még szüksége van a kocsinak. Először is, kicsit átestünk a ló másik oldalára, és néha 2-3 másodpercig is eltart, mire az elhaladó autóstársat követően, az üres úton újra visszakapcsolna a rendszer. Értem miért döntöttek így, ha nem tökéletes az algoritmus, inkább legyen extrán óvatos, de azért ezt lehetne jobban is. Másodsorban még mindig nem aktiválták a fényszórók mátrix funkcióit. Fura, hogy a hardver már több, mint egy éve tudja ezt az ügyes extrát, de a szoftver még most sincs kész. Persze a Tesla hivatalosan soha nem reklámozta, hogy ezek mátrix LED lámpák lennének, de tudjuk, hogy azok, és érthetetlen, hogy miért váltottak a drágább alkatrészekre, ha nem használják azok tudását. Az ötöshöz, pontosabban a csillagos ötöshöz azért ez is kellene. Az egyik utamról készítettem egy rövid videót is: Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!