Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Tesla 2022.40.4-es szoftverfrissítése hozott egy nem-dokumentált javítást: azt rebesgetik a különböző fórumokon, hogy lényegesen jobb lett mind az automata ablaktörlő, mind a fényszóró kezelés. Előbbivel nekem soha nem volt gondom, így nem igazán tudom mihez mérni a változást, de utóbbi az első helyen volt a saját szégyenlistámon. Megnéztem javult-e a helyzet. Erős négyes Iskolai osztályzatkora fordítva az elmúlt pár napban szerzett tapasztalataimat, a jóindulattal kettes tanulóból erős négyes lett – most már nyugodtan bekapcsolva maradhat az automatika. Egyrészt megoldódott a legnagyobb gond, ugyanis most már gyorsan reagál a rendszer, és időben elveszi a távolsági fényt, ha valaki jön velünk szemben, vagy előttünk halad a sávban. Talán még egy hajszállal lehetne fürgébb, de eddig senki nem villogott rám, és anyukám sem jelentette, hogy sűrűn csuklana. Azért autópályán a szembejövő kamionokra még kíváncsi leszek, mert azok észlelésén is volt mit javítani, de ezt még nem tudtam kipróbálni. A Tesla Model 3 legnagyobb hibái Száműzték azt az idegesítő viselkedést is, hogy az autó túl rövid időre is visszakapcsolja a távolsági fényt, azaz két autó között egy-egy másodpercre is felvillan, sőt villog a lámpa. Azt sem tapasztaltam, hogy az útjelző és közlekedési táblák megviccelnék a vezérlést, és a visszaverődő fény miatt lekapcsolna a rendszer. Ami miatt azért ez még mindig nem ötös, az pár apró, de fontos finomítás amire még szüksége van a kocsinak. Először is, kicsit átestünk a ló másik oldalára, és néha 2-3 másodpercig is eltart, mire az elhaladó autóstársat követően, az üres úton újra visszakapcsolna a rendszer. Értem miért döntöttek így, ha nem tökéletes az algoritmus, inkább legyen extrán óvatos, de azért ezt lehetne jobban is. Másodsorban még mindig nem aktiválták a fényszórók mátrix funkcióit. Fura, hogy a hardver már több, mint egy éve tudja ezt az ügyes extrát, de a szoftver még most sincs kész. Persze a Tesla hivatalosan soha nem reklámozta, hogy ezek mátrix LED lámpák lennének, de tudjuk, hogy azok, és érthetetlen, hogy miért váltottak a drágább alkatrészekre, ha nem használják azok tudását. Az ötöshöz, pontosabban a csillagos ötöshöz azért ez is kellene. Az egyik utamról készítettem egy rövid videót is: Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!