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
auto

Szoftverfrissítés után: még mindig pocsék a Tesla fényszórója?

villanyautózás a gyakorlatban
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

A Tesla 2022.40.4-es szoftverfrissítése hozott egy nem-dokumentált javítást: azt rebesgetik a különböző fórumokon, hogy lényegesen jobb lett mind az automata ablaktörlő, mind a fényszóró kezelés. Előbbivel nekem soha nem volt gondom, így nem igazán tudom mihez mérni a változást, de utóbbi az első helyen volt a saját szégyenlistámon.

Megnéztem javult-e a helyzet.

Erős négyes

Iskolai osztályzatkora fordítva az elmúlt pár napban szerzett tapasztalataimat, a jóindulattal kettes tanulóból erős négyes lett – most már nyugodtan bekapcsolva maradhat az automatika.

Egyrészt megoldódott a legnagyobb gond, ugyanis most már gyorsan reagál a rendszer, és időben elveszi a távolsági fényt, ha valaki jön velünk szemben, vagy előttünk halad a sávban. Talán még egy hajszállal lehetne fürgébb, de eddig senki nem villogott rám, és anyukám sem jelentette, hogy sűrűn csuklana. Azért autópályán a szembejövő kamionokra még kíváncsi leszek, mert azok észlelésén is volt mit javítani, de ezt még nem tudtam kipróbálni.

A Tesla Model 3 legnagyobb hibái

Száműzték azt az idegesítő viselkedést is, hogy az autó túl rövid időre is visszakapcsolja a távolsági fényt, azaz két autó között egy-egy másodpercre is felvillan, sőt villog a lámpa. Azt sem tapasztaltam, hogy az útjelző és közlekedési táblák megviccelnék a vezérlést, és a visszaverődő fény miatt lekapcsolna a rendszer.

Ami miatt azért ez még mindig nem ötös, az pár apró, de fontos finomítás amire még szüksége van a kocsinak. Először is, kicsit átestünk a ló másik oldalára, és néha 2-3 másodpercig is eltart, mire az elhaladó autóstársat követően, az üres úton újra visszakapcsolna a rendszer. Értem miért döntöttek így, ha nem tökéletes az algoritmus, inkább legyen extrán óvatos, de azért ezt lehetne jobban is. Másodsorban még mindig nem aktiválták a fényszórók mátrix funkcióit. Fura, hogy a  hardver már több, mint egy éve tudja ezt az ügyes extrát, de a szoftver még most sincs kész. Persze a Tesla hivatalosan soha nem reklámozta, hogy ezek mátrix LED lámpák lennének, de tudjuk, hogy azok, és érthetetlen, hogy miért váltottak a drágább alkatrészekre, ha nem használják azok tudását. Az ötöshöz, pontosabban a csillagos ötöshöz azért ez is kellene.

Az egyik utamról készítettem egy rövid videót is:

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás