Január végén osztotta meg Twitteren egy bizonyos Prerak Patel, hogy miközben családjával egy autópályán haladt a szinte vadonatúj Model Y-jával, olyasmi történt, amit gyakorlatilag elképzelhetetlennek gondolnánk: leesett az autó kormánykereke. Most vizsgálat indult az ügyben. Két eset Bár akkoriban felmerült, hogy esetleg csak a médiaszereplés kedvéért végrehajtott internetes átverés történt, a gyártó vizsgálata később talált még egy hasonló járművet. Arról nincsenek információk, hogy ez már ügyfélnél volt-e, vagy még átadás előtt találták meg a gyártási hibát. Az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős NHTSA a napokban jelentette be, hogy vizsgálódik az ügyben, és potenciálisan 120.089 darab 2023-as évjáratú Model Y lehet érintett. Ez még nem visszahívás, hanem az azt megelőző, ilyenkor szokásos vizsgálat. @elonmusk @TeslaOwnersWW @BLKMDL3 Family was excited to receive Tesla Y delivery on 1/24/2023. Was driving on highway and all the sudden steering wheel fall off, was lucky enough there was no car behind and I was able to pull on devider #SafetyFirst #Fixit #TeslaModelY #help pic.twitter.com/4UMokFA2cv — Prerak & Neha Patel (@preneh24) January 30, 2023 Valószínű azonban, hogy, ha lesz is visszahívás az ennél végül jóval kevesebb autót érinthet, ugyanis az eddig rendelkezésre álló információk alapján úgy néz ki, hogy a Teslánál sikerült leszűkíteniük a gyártási hiba körülményeit. A hivatalos ODI vizsgálat dokumentációja szerint az érintett két autó nem egyenesen a gyártósorról érkezett, hanem a minőségellenőrzés során tapasztalt eltérések miatt még a gyárban olyan utómunkálatokat végeztek rajtuk, amelyek a kormány le, majd visszaszerelésével jártak. Ekkor azonban, úgy néz ki, elfelejtették visszatenni a kormánykereket tartó központi csavart. A hír olyan szempontból megnyugtató lehet a tulajdonosoknak, hogy nem anyagfáradásról, vagy tervezési hibáról van szó, és nem a fő szerelősorról gurultak így ki az autók. Másfelől viszont elképesztő, hogy nem volt megfelelő ellenőrzés az utólagos javítás végén, és így hagyhatták el autók a gyárat. A vizsgálat jelenlegi szakaszában úgy vélik a szakemberek, hogy a kormánykereket mindössze a fogadó mechanika által kifejtett gyenge szorítóerő tartotta a helyén, ami ahhoz elég volt, hogy pár ezer mérföldet levezessenek vele, mielőtt egy erőteljesen kormánymozdulatnál megadta magát a kormány. Elképzelhetetlen, mégis megesik Bár azt gondolnánk ilyen hibák elképzelhetetlenek a mai modern autógyártásban, nem ez az első eset, hogy hasonló dolog történik. 2020-ban egy Model 3 sofőrje járt így, ott is a csavar maradt ki. A Ford pedig 2021 végén 1,4 millió autót hívott vissza három baleset után, amikor kiderült, hogy a nem megfelelő erővel meghúzott rögzítő csavarok idővel kidolgozzák magukat, és leesik a kormánykerék. 2021 februárjában a Hyundai találta magát hasonló szituációban, és 44 ezer Santa Fet kellett szervizbe rendelni az Egyesült Államokban. De a Nissan sem úszta mega széteső kormánykerék visszahívást, a napokban 1063 Ariya jutott hasonló sorsra az USA-ban. Az Ariyának is leeshet a kormánykereke Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!