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 A Peugeot tegnap bemutatta a 2008-as modellcsaládjának frissített, újratervezett változatát, amelynek tisztán elektromos meghajtású tagja jelentős műszaki fejlesztéseket is kapott. Az e-2008 motorteljesítménye a korábbi 100 kW (136 lóerő) helyett 115 kW (156 lóerő), azaz 15%-kal növekedett, miközben az akkumulátor kapacitását 50 kWh-ról 54 kWh-ra növelték a mérnökök. A nagyobb akkumulátornak, valamint a hajtáslánc hatékonyságának növekedését eredményező fejlesztéseknek köszönhetően a villanyautó hatótávolsága 345 kilométerről 406 kilométerre nőtt a WLTP szabvány szerint. Ugyanezeket a fejlesztéseket egyébként nemrég a Peugeot e-208 is megkapta. 400 km fölé nő a Peugeot e-208 hatótávolsága A töltési adatok változatlanok maradtak, a villanyautót legfeljebb 100 kW-on lehet tölteni DC hálózaton, így 30 perc alatt lehet elérni a 80%-os töltöttséget 20%-ról indulva, AC-n pedig vagy a standard 7,4 kW-os fedélzeti töltővel lehet megvásárolni, vagy feláras opcióként a háromfázisú 11 kW-os rendszerrel gyorsíthatjuk a töltést. A 2008-as modellcsalád a második, amely magára ölti a márka vadonatúj lámpadizájnját. Ez nem más, mint három függőleges karom alakú fénycsík, amelyeket az új 2008-as lökhárítójának fényes fekete betéteibe integráltak a fényszórók alá. A kombináció kiemeli a 2008-as határozott egyéniségét és robusztus SUV-dizájnját – írja közleményében a Peugeot. Hátul szintén újratervezték a lámpákat, itt három vízszintes LED fénypár ad egyedi megjelenést az autónak. Az új 2008-as erőteljesebb kiállását szélesebb orr-résszel, valamint fekete mintázattal hangsúlyozták. Mindemellett természetesen az SUV-n már a Peugeot vadonatúj márkajelzése díszeleg. A népszerű szabadidő-autóhoz új színeket és új keréktárcsát is választhatnak majd a vásárlók. A tervezők átdolgozták a műszerfalat is, valamint újdonság, hogy immár minden változatban 10 colos kijelző jár az alapfelszereltséghez, azokban a típusokban is, ahol korábban 7 colos kijelzővel adták az autót. A franciák továbbá számos más kényelmi funkcióval gazdagították a modellt, például több USB csatlakozót szereltek az Allure és GT változatokba, erősebb lett az indukciós mobiltöltő, valamint a myPeugeot applikációba is érkeztek újdonságok. A jármű dimenziói nem változtak, azaz továbbra is 4,3 méter hosszú, 1,987 méter széles (tükrökkel együtt), és 1,55 méter magas az autó. A csomagtartó térfogata 434 liter. A 2008-at Spanyolországban gyártják, az új változat idén nyártól lesz elérhető Active, Allure, és GT változatokban. Az e-2008 2019-ben került piacra, azóta több mint 75.000 darabot gyártott le belőle a Peugeot. Villanyautó teszt: Peugeot e-2008 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!