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
auto
2024. 04. 24. szerda

Az Ionity jelenleg 486 helyszínen 2336 nagyteljesítményű, 350 kW maximális teljesítmény leadására képes töltőoszlopot üzemeltet, és további 85 helyszínen épülnek új töltőállomások.

18 oszlopból álló Ionity töltőállomás Franciaországban (Fotó: Margetán Zsombor)

A cég eleinte fix töltésindítási díjért (8 euró, Magyarországon 2560 Ft) kínálta a szolgáltatását függetlenül a töltési időtől és a felhasznált energia mennyiségétől. 2020 január 31-től bevezették a kWh alapú árképzést, már több mint három éve 79 cent/kWh az európai, és 280 Ft/kWh a magyar alapár. A cég részvényesei (BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company és a Volkswagen Group, valamint a Hyundai csoport) jelentős kedvezményeket kínáltak. Általában egy éves hűségszerződéssel lehetett 10 euró körüli havidíj mellett igénybe venni a 29-35 cent/kWh töltési díjakat. 2021 októbertől körülbelül egy évig bárki igénybe vehette az Ionity Passport csomagot, 17,99 eurós havidíj mellett 35 cent/kWh díjért lehetett tölteni.

Az elmúlt években számos elektromobilitás szolgáltató, köztük a magyar Mobiliti is kínált különféle kedvezményes Ionity csomagokat. Ezeknél általában fix havidíjért lehet(ett) az alapárnál kedvezőbb kWh díjért tölteni. Rövidebb ideig néhány különösen kedvező lehetőség is elérhető volt az Ionity hálózatában. A német Maingau például havidíj nélkül biztosított nagyjából féláron töltési lehetőséget, a szlovák ZSE 24 órás korlátlan energiamennyiséget tartalmazó csomagot kínált 39 euróért, az olasz be Charge és EnelX hűségidő nélkül fix havidíjért leforgalmazható keretet ad(ott), amellyel az előre megvásárolt energia mennyiségétől függően 31-40 cent/kWh közötti díj adódott az Ionity oszlopain.

Az Ionity 79 cent/kWh (hazánkban 280 Ft/kWh) alapára mától helyszínenként eltérő lehet, bár a gyakorlatban erre még nem láttunk példát, az információ az Ionity töltést roamingban kínáló szolgáltatók honlapján látható.

A rendszeres felhasználók számára ennél komolyabb áremelést jelent, hogy az Ionity részvényes autógyártók márkakártyáinál is jelentős kedvezménycsökkentéseket jelentettek be.

A Volkswagen csoport Elli Drive Highway szolgáltatása esetében az eddigi 6140 Ft havidíj ugyan 5640 forintra csökkent, de közben 143 Ft/kWh Ionity töltési díj 188 Ft/kWh díjra emelkedett.

A Charge myHyundai Premium csomagjában az eddigi egy éves szerződéssel elérhető 13 euró/hó és 27 cent/kWh díj a mai naptól 7,49 eurós havidíj mellett már csak 15 centes árengedményt nyújt az egyes helyszínek alapárából, szemben az eddigi 52 centes kedvezménnyel.

A KIA Charge a konszerntárs Hyundai szolgáltatásához hasonlóan nem fix árat ad meg, mostantól 60 forintos kedvezményt kapnak akik havi 2990 forintért előfizetnek az Ionity csomagra, amely tegnapig 4500 forintos havidíj mellett 105 Ft/kWh áron, azaz 175 forintos diszkonttal adta az energiát.

A BMW Ionity Plus díjcsomagja egyelőre változatlan, 4300 forintos havidíj mellett 105 Ft a kWh alapú díj.

A Mercedes me Charge szolgáltatásában kétféle fix áras, kedvezményes Ionity előfizetés is elérhető, így 1990 forintos havidíj mellett 170 Ft/kWh, 5300 Ft/hó havidíj vállalása esetén pedig 145 Ft/kWh az Ionity töltés ára.

Az autógyártóktól független elektromobilitás szolgáltatóknál is Ionity áremelés várható. Az EnelX tegnap arról értesítette felhasználóit, hogy június 15-től megszűnnek a leforgalmazható csomagok, amelyekkel havidíj és hűség vállalása nélkül akár 31 cent/kWh díjért is tölthettünk Ionity oszlopokon és a hazai Mobiliti kínálatából is eltűntek az Ionity csomagok. Egy másik olasz szolgáltató, a be Charge, egyelőre nem szüntette meg kedvezményes, roamingban is használható, Ionity állomásokon is felhasználható havidíjas prepaid csomagjait.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.