Úgy látszik az amerikai állami programot tényleg nem tudja senki kihagyni, ezért a koreai akkugyártó bővíti a michigani gyárát, hogy kiszolgálja japán ügyfelét. Évi 20 GWh-t kötött le a Toyota. Made in the USA A Toyota nem most tanulta meg, hogy Amerikának Amerikában kell autót gyártani – a japán márkák észak-amerikai hatalomátvételének gyakorlatilag ezzel foglalható össze a története, így már most is vannak helyi gyárai a japán vállalatnak.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 Ám az amerikai IRA névre keresztelt program akkutámogatásos kitételei olyan versenyelőnyt, vagy éppen hátrányt jelentenek, ami már a villanyautóknál is elengedhetetlenné tette a helyi gyártást. Így a Toyota is arra készül, hogy 2025-től már az Egyesült Államokban gyártsa a helyi piacra szánt elektromos autóit. A Toyota SUV koncepciója. A japán gyártó most az LG Energi Solutionnel állapodott meg arról, hogy 2025-től évi 20 GWh mennyiségben szállít neki a koreai cég akkumulátorokat a michigani Hollandban található üzeméből. A cellák zacskós formátumúak lesznek, NCMA kémiával készülnek majd, és az akkugyárban készítenek belőlük modulokat, amelyeket a világ legnagyobb Toyota gyárába, Kentucky államba küldenek. A japánok egy egyelőre még név nélküli, három üléssoros elektromos SUV-t terveznek 2025-ben piacra dobni az USA-ban, és ez lesz az első modell amit az új aksikkal szerelnek majd – egészítette ki a sajtóközleményt az Electrek. Az LG immár nyolc akkugyárat üzemeltet, vagy épít éppen az Egyesült Államokban, ám ezek többsége vegyesvállalat formájában valamelyik autógyárral közös projekt. A mostani Toyota megállapodás a legnagyobb az akkugyártó történetében azok közül, ahol csak beszállító. A koreai akkugyártó hárommilliárd dollárt költ a gyártás bővítésére. Háromszorozná elektromos autógyártását a Toyota 2025-re Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!