A Chevrolet Bolt egy jobb sorsra érdemes, kicsit szerencsétlen típus, amely 2016 óta van a piacon; megküzdött már egy az összes kiszállított darabot érintő akkucserével, és az ebből fakadó átmeneti gyártási szünettel is. Mikor a jelentős árcsökkentések hatására épp elkezdtek újra magukra találni az értékesítési adatok, a gyártó váratlanul bejelentette, hogy 2023 végén kivezeti a típust a kínálatból. A nagy felhördülés hallatán azután Mary Barra, a GM vezérigazgatója sietve bejelentette, hogy mégis marad a Bolt, sőt, már tervezik az utódját, amely a vállalat saját Ultium akkuplatformjára épül majd. Most viszont kiderült, ez az eredeti változatra mégsem igaz. A GM e-UP-ja 400 kilométer feletti hatótáv, az újra elérhető állami támogatással mindössze 20 ezer dollárért – ez nagyon sokak figyelmét felkeltette a Bolt kapcsán, így akkucsere ide, akkutüzek oda, a típus 125 százalékos növekedést produkálva közel 50 ezer darabos eladási számot ért el az idei év első kilenc hónapjának végéig.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 A teljes igazság persze az, hogy a Bolt típusnév 2021 közepe óta már két külön modellt, az eredeti változat mellet az EUV verziót is jelenti. A GM által kreált rövidítés az Electric Utility Vehicle címkét jelenti, ami egy kicsit megnövelt belső terű crossovert jelent. A piaci trendeket ismerve nem meglepő, hogy utóbbi fogyott jobban. Most a GM köreiből arról szivárogtattak az InsideEVs amerikai villanyautós oldalnak, hogy a 2025-re tervezett, Ultium platformra épülő új Bolt már csak ilyen, EUV változatban érkezik majd, az eredeti forma tényleg nyugdíjba vonul. Hogy a Bolt gyártása végül akkor egészen pontosan mikor áll le, illetve tartható-e az új változat 2025-ös megjelenése, az egyelőre jó kérdés, de a hírek szerint az új Bolt EUV LFP akkumulátorokat, gyorsabb töltést, fejlettebb elektronikát, viszont a mostanihoz hasonló árcédulát kap majd. Chevrolet Bolt EUV A történet egyébként kicsit emlékeztet minket a Volkswagen e-UP! sztorijára, amelytől többször elköszöntünk már, de hol a kereslet, hol a kvóták miatt vissza-visszatért a típus, amelynek végül csak idén év végén áll le a gyártása. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!