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 A Volkswagen Csoport eladásai 2019-ben tetőztek, amikor közel 11 millió autót szállítottak le a vállalt márkái. 2020-21-ben a pandémia, 2022-ben pedig az ellátási lánc problémái csökkentették a cég forgalmát, a mélypont tavalyelőtt 8,26 millió autót jelentett – ez 25 százalékos csökkenés volt a korábbi rekordhoz képest. Most, úgy néz ki, sikeresen megfordult a trend, az eladások egy év alatt 12, a villanyautók számai pedig 35 százalékkal javultak. Hazai pályán A Volkswagen Csoport 2023-ban 9,24 millió járművet adott el, amelyből 771 ezer tisztán elektromos volt. A villanyautók eladási számai az előző évi 26 százalék után, most 35 százalékkal emelkedtek, és már a vállalat teljes forgalmának 8,3 százalékát tették ki. Az eladási adatok javulása főleg a hazai piacnak, azon belül is főleg Nyugat-Európának köszönhető, ahol 18 százalékkal, 3,27 millió darabra javult az eredmény, de hasonló ütemben 993 ezerre nőttek az észak-amerikai eladások is. Kelet-Európa 14 százalékot javult, ami elsőre nem tűnik rossznak, de a valamivel félmillió feletti darabszám még mindig negyedével kevesebb, mint amennyi autót 2021-ben adott el térségünkben a vállalat. A legproblémásabb térség Kína, ahol 2019-ben még 4,2 millió autót adtak el, most pedig már csak 3,2 milliót vásároltak az ügyfelek. Igaz, ez legalább 1,5 százalékkal jobb, mint a 2022-es mélypont. Tisztán elektromos Az autógyártó szerencsére továbbra is rendszeresen közli tisztán elektromos eladásainak alakulását, így akár az egyes márkák szintjén is megnézhetjük a villanyautók eladásainak összesített 35 százalékos emelkedését. Kiemelkedően teljesített az Audi és a Skoda, de a Seat/Cupra is a konszern átlaga feletti értéket mutatott. A kishaszongépjárművek terén az ID.Buzz megjelenése miatt ugrottak meg a számok, hiszen hivatalosan ez az üzletág gyártja a személy és teherszállító változatokat is. Az elektromos eladások tekintetében Európa a húzó-régió, itt 34 százalékkal 472 ezerre nőttek a csoport összesített eladásai, ami feltehetőleg ismét elég volt a csoport-szintű első helyre a kontinensen. Távolról nézve egyébként a kínai +23% sem néz ki rosszul, a probléma az, hogy a 192 ezer elektromos autó csak az eladások 6 százalékát tette ki az ázsiai országban, miközben az ország teljes autópiacának 25 százalékát már ez a hajtáslánc adta 2023-ban. A legnépszerűbb modellek listájában hatalmas változások nincsenek a sorrend tekintetében, de mindenképp ki kell emelni az Audi Q4 e-tron szériáját, amely prémium árazása ellenére duplázni tudta eladásait. Az ID.3 is összeszedte magát, 140 ezerre növelte globális számait, amelynek nagyon jót tett a jelentős kínai árcsökkentés. Az ID sorozat legkisebb tagja korábban rendszeresen 1000-3000 körüli havi eladásokat produkált Kínában, de ez júliusban már 7 ezerre, novemberben pedig 12 ezer fölé nőtt, miután 16 százalékkal olcsóbb lett az autó. A Skoda Enyaq család és a Cupra Born is 40-50 százalék közötti növekedést mutatott fel. Egyedül az Audi Q8 e-tron számai csökkentek a listán, illetve feltűnő, hogy a már korábban is gyengélkedő, csak Kínában kapható ID.6 számait most nem tette közé a konszern. Próbáltuk helyi forrásokból megtudni az eladási adatokat, de azok annyira szerények, hogy nincsenek rajta az elérhető toplistákon. A vállalat még 2022 májusában, Herbert Diess alatt, azt a célt tűzte zászlajára, hogy 2025-re a világ első számú villanyautó gyártója lesz. Egyelőre úgy tűnik, ehhez valami rendkívüli ugrásnak kellene történnie, ugyanis míg 2021-ben 480 ezer, 2022-ben pedig 740 ezer darabbal voltak lemaradva az első helyezettől, 2023-ban a hátrány már egymillió fölé nőtt. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!