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 A minap a 2025-ös CO2 szabályokon enyhített az Unió az autógyártók kérésére, most pedig olyan hírek terjednek, hogy esetleg 2035 mögül is kihátrál a politika. Egyelőre csak a felülvizsgálat dátumát hozták előbbre. Csak a bizonytalanság biztos Azt már 2023 végén megírtuk, hogy elég erős lobbitevékenység folyik annak érdekében, hogy a 2035-től életbe lépő, csak zéró helyi CO2 kibocsátású autókat és furgonokat engedő szabályozásban kapjanak helyet az e-üzemanyaggal működő belső égésű motorok is. Megint az e-benzin mellett lobbiznak az EU-nál Akkor csak annyit sikerült elérni, hogy 2026-ban az Unió megfelelő bizottságai felül fogják vizsgálni, hogyan haladunk a 2035 felé vezető úton és ekkor megnézik azt is, az e-benzin gyártásban mekkora előrelépések történtek, van-e ennek helye. EU CO2 kvóta: három év haladékot kapnak az autógyártók A legfrissebb hírek szerint viszont most az Európai bizottság arra készül, hogy előre hozza ezt a vizsgálatot és már 2025 őszén megtárgyalja a kérdését – írja az Automobilwoche iparági szaklap, amely állítólag látta a készülő anyag szövegét. Az előterjesztés alapján a lap azt mondja, úgy tűnik, készen áll arra az Unió vezetése, hogy felpuhítsa a 2035-ös szabályozást. A szövegtervezetben például olyan passzusok szerepelnek, miszerint konkrét intézkedéseket kell tenni a robusztus és fenntartható autóipar biztosítására, valamint az innováció megerősítésének, az erős európai termelési bázis fenntartásának és a stratégiai függőségek elkerülésének elősegítésére. Hogy ez pontosan mit jelent, azt persze nem tudni, de állítólag a világpolitikai folyamatok, így például az európai autókat sújtó új, 25 százalékos amerikai védővám miatt fogékonyabbak a politikai vezetők az autógyártók érveire. 50 vállalat szólalt fel 2035 feladása ellen Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!