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
auto

E-TAP2: Irány kelet, de csak óvatosan

események

Nem véletlen neveztük a szolnoki villámtöltőt annak átadásakor az ország egyik legfontosabb töltőpontjának. Budapesttől keletre megkerülhetetlen. Ezen a héten már harmadjára töltötték ott a TC-s autót, többször mint bármelyik másik töltőn.

Sajnos ma újra egy könnyű feladatot kapott a csapat, mivel csak Szolnokra, majd onnan Tiszafüredre kellett eljutniuk. Az egész út alig volt 230 km, és az egy töltéssel teljesítendő táv is csak 140 km lehetett. Tény, hogy a hűvös időben esős aszfalton ez általában egy picit nehezebb, mint szárazon melegben, de a 27 kWh-ás Kia Soul EV-nek ez nem valószínű, hogy kihívást jelentett.

E-TAP2: villanyautós túra Totalcar módra, 4. nap

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

Egyedül a reggeli indulás húzódott el, mivel a 10A-es töltővel nem lehetett éjféltől reggeliig teletölteni az akkut. Jól mutatja, hogy a 10A-es egység helyett olyat kellene adjanak a gyártók az autóhoz, amin 2A-es lépésekben lehet 6A-től 16A-ig állítani a töltési áramot. Neadj isten ipari csatlakozót is mellékelni hozzá, amivel egy fázison 32A-rel is lehetne tölteni ott, ahol rendelkezésre áll a szükséges áram (ez utóbbi természetesen csak olyan autóknál lényeges, amelyek belső töltője tudja fogadni a 16A-nél nagyobb áramerősséget). A költségek csak a 32A-es verziónál nőnének meg egy nagyon picit, de az sem lenne eget rengetően sok.

Mivel pénteken délután 4-kor már befutó van Mogyoródon, úgy tűnik, hogy a Dél-Alföld teljesen kimarad az országjárásból. Pedig az új szegedi töltőn elvileg 4 óra alatt újra lehetett volna tölteni az autót, hogy ismét elérhető legyen Szolnok. Ja, hogy nem villámtöltő? Pont az lett volna a túra lényege, hogy rávilágítsunk az ország villanyautóval nehezen átjárható pontjaira.

Pénteken délután 4-kor mindenesetre mi villanyautósok is ott leszünk a Hungaroringen lévő tanpályán, hogy az E-TAP2 csapatával egy villanyautós szlalomversennyel zárjuk a hetet. Részvétel csak villanyautóval! Előzetes regisztráció szükséges (név, autó típusa, rendszám). Gyertek minél többen!

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.