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 Néhány nappal azután, hogy a CHAdeMO elkészült a 400 kW-os töltést támogató protokolljával, kiderült, hogy a kínaiak már egy hatalmas lépéssel mindenki előtt járnak, és egy olyan szabványon dolgoznak, ami 900 kW-os teljesítményen is képes lesz feltölteni a jövő villanyautóit, de a személygépkocsik mellett talán még nagyobb szükségük lesz a villámgyors utántöltésre a buszoknak, teherautóknak, és villanymeghajtású repülőknek, valamint VTOL-oknak (függőlegesen felszálló repülő járművek). Az erről szóló tervekről a State Grid Corporation of China készített egy összefoglalót, aminek egy része a CHAdeMO éves általános közgyűlésén tartott prezentációban is helyet kapott, ennek köszönhetően figyelt fel rá a sajtó. A GB/T már egy létező szabvány Kínában, ami 237,5 kW-on engedi tölteni az elektromos járműveket. Ahhoz viszont, hogy a 900 kW is elérhető legyen, a csatlakozó átalakítása is szükséges volt, így a GB/T mellett egy új GB/T is megjelenik, ami már elszakad a CHAdeMO és a CCS sztenderdek 1000 V-os feszültségétől, és helyette 1500 V-on, 600 A mellett tudja biztosítani a 900 kW-ot, ezzel gyakorlatilag megnégyszerezve a már használatban lévő kínai szabvány teljesítményét. Arra persze még sokat kell várni, hogy bármely villanyautó maximálisan ki tudja használni e technológia minden előnyét, de a fejlesztés ismételten jól rávilágít a kínaiakra jellemző előrelátó gondolkodásra, melynek az ország vezető pozícióját is köszönheti a villanymeghajtású közlekedésben. A prezentáció szerint az új GB/T sztenderd 2019-2020 környékén kerül hivatalosan is bemutatásra. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!