Alig hogy márciusban kigurult az első tisztán villanyhajtású Peugeot 208-as a PSA nagyszombati gyárából, a francia gyártó újabb információt osztott meg a sajtóval a szlovákiai helyszínről: nem csak az autókat, de azok akkumulátorait is Nagyszombaton fogják gyártani. A Peugeot, Citroen, DS és Opel márkák tulajdonosa az északi szomszédainknál gyártott akkukat hibrid és tisztán elektromos autóiba szánja. A termelés később a spanyolországi Vigoban lévő gyárban is megindulhat, de az akkucsomagok összeszerelésére más gyárakban is lehetőség lesz. A PSA idén februárban jelentette be, hogy elektromos meghajtású modellekkel árasztja el a piacot, és „Motion & e-Motion“ szlogennel a cég villanyautós logóját is áttervezték. Ezzel párhuzamosan döntöttek a dízel technológia fejlesztésének teljesen leállításáról is. A cégnél látványosan nő a kereslet az elektromos és hibrid járművek iránt, de az automata váltós modelleket is keresik a vevők, viszont a dízel és hagyományos váltós modelleket iránti kereslet láthatóan csökken.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 A Peugeut elektromos flottájának új logója (forrás: Peugeot) Jelenleg a francia gyártó a dél-koreai LG-től és a kínai CATL-tól szerzi be az akkumulátor cellákat, de ez a jövőben változhat, hiszen februárban Németország és Franciaország megállapodott, hogy 1,7 milliárd euróval támogatják az akkumulátor gyártást. A cél, hogy függetlenítsék az európai villanyautó gyártást a kínai és dél-koreai gyártóktól. De nem csak a gyártást támogatják, hanem a kutatást és a technológiák szabadalmi védelmét is. A támogatásra több cég is bejelentkezett, így a Volkswagen, BASF, PSA és a BMW is saját cellagyártást tervez. A benyújtott támogatási igényekben részletesen be kell mutatni a gyártóknak a projektötletet, az adófizetők pénzéből nyújtott támogatás szükségességét alaposan indokolni kell, de még nem tudni, hogy a szerződések mit rejtenek. A német minisztérium azzal indokolja a támogatást, mert szükség van környezetkímélő akkumulátor gyártásra az elektromobilitás terjedéséhez és az energiafordulathoz. Az autógyártásban az értéklánc harmadát teszik ki az akkumulátorok, és ez segíti az iparág fejlődését. 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 Lenkei Péter Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!