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 Európaiként nem könnyű hozzászokni, hogy míg nálunk az egyre bővülő villanyautó-kínálat mellett is sír a pénztárcánk a magas vételár miatt, addig Kínában meg tudják oldani az autógyártók, hogy tömegek által megfizethető villanyautókat gyártsanak kompromisszummentes specifikációkkal. Mivel a legtöbb autógyártó elsősorban a világ legnagyobb és leggyorsabban bővülő elektromosautó-piacát célozza meg, tömegesen válnak elérhetővé olyan villanyos modellek a kínaiak számára, amiknek itt is nagyon örülnénk, de csak évekkel később, talán soha, vagy lényegesen drágábban érkeznek meg. Ilyen többek között a Honda VE-1 és a Toyota C-HR EV, melyek olyan autógyártók termékei, akiktől régóta várunk olcsó elektromos autót, de eddig inkább csak a lemaradásukat növelték az elektromobilitás versenyében. Sokak számára viszont minden bizonnyal a Renault City K-ZE a hab a tortán, ami indulóáron már 61 800 jüanért, átszámítva körülbelül 2,6 millió forintért elvihető, de a legnagyobb tudású változat sem kerül többe nagyjából 3 millió forintnál. A barátságos árért cserébe természetes nem jár Tesla-verő hajtáslánc, de a 33 kW-os, 125 Nm nyomatékú villanymotorra, valamint a NEDC szerinti 271 kilométeres hatótávra ennyi pénzért kevesen mondanának nemet. Úgy tűnik, hogy a Renault vezetősége meghallotta a villanyautós közösség imáit (vagy szitkozódását), és az európai piacokon is értékesíteni fogja a kompakt városi crossovert. Az Autocar információi szerint a Renault Group hivatalosan is be fogja jelenteni a K-ZE európai változatát, mint belépőszintű modellt a zéróemissziós mobilitásba, de egyelőre a francia vállalat elektromos autókért felelős igazgatóinak szavaira támaszkodhatunk. Gilles Normand elárulta, hogy Európába egy különleges verzió érkezik, amely minden bizonnyal nagyobb biztonsági felszereltséget kap. Kérdéses, hogy számíthatunk-e nagyobb aksira, hiszen Normand szerint az alacsony ár kulcsa éppen a limitált hatótáv, amely városi autó lévén nem jelent akkora problémát. Elképzelhető, hogy a City K-ZE a Renault tulajdonában lévő Dacia emblémáját fogja viselni, ezt viszont sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta az igazgató. A Renault már a Frankfurti Autószalonon hangoztatta, hogy dolgozik azon, miként tudna Európába hozni egy villanyautót 12 ezer euró alatt. Sőt, a K-ZE európai megjelenését is emlegette már korábban a vezetőség, a kontinensen a kis méretű személygépkocsik iránt tapasztalható csökkenő igény miatt azonban inkább az autómegosztó programok hőseként tekintettek a City K-ZE-re. Kíváncsian várjuk a hivatalos beszámolót a Renault Group terveiről. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!