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
auto
2024. 10. 31. csütörtök
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Egyre közelebb az árparitás a hagyományos és az elektromos autók között, de az emberek jelentős része még mindig félve gondol a villanyautóra váltásra. A tisztább levegő azonban a teljes társadalom érdeke, ezért egyre több ország kormánya támogatja az elektromos autózást. Többnyire a vásárláshoz adnak az országok kisebb-nagyobb támogatást, de gyakoriak az adókedvezmények és különféle előjogok, például buszsáv-használat, behajtási engedély zsúfolt belvárosokba. Magyarország az elsők között vezette be a környezetkímélő autók zöld rendszámát, amivel számos magyar nagyvárosban ingyen parkolhatnak a tisztán elektromos autók és azok a tölthető hibridek, melyek a gyári adat szerint legalább 25 kilométert képesek megtenni a hagyományos erőforrás használata nélkül.

Mely városokban lehet zöld rendszámmal ingyen parkolni?

Olaszországban autópályadíj-kedvezményt kapnak a villanyautósok

Olaszországban most olyan kedvezményt kapnak az elektromos autók, amilyenről eddig még nem hallottunk: 30%-kal olcsóbban használhatnak egyes autópályákat. Azért is érdekes ez a kedvezmény, mert a villanyautósokról az a tévhit terjedt el, hogy autópályán feltartják a forgalmat, hogy le ne merüljenek. Kétségtelen, hogy a kis akkus autók és a gyér töltőhálózat korában néhány évvel ezelőtt még gyakran láthattunk kamion mögött takarékoskodó zöld rendszámos autót, manapság az egyre dráguló hagyományos üzemanyagok mellett egyre inkább az a személyes tapasztalatom, hogy ha 120 km/h körüli tempóval haladok az autópályán, akkor jóval több (hagyományos motorral hajtott) autót kell nekem megelőzni, mint ahányan engem előznek.

A szennyezett levegőjű nagyvárosok lakóira veszélyesebb a COVID-19

Akárhogyis, Olaszországban a 62 km hosszú Brescia-Bergamo-Milánó (A35-Brebemi) autópálya szakaszon, valamint Milánót elkerülő külső körgyűrű és a második keleti körgyűrű (A58 Teem) használata esetén a tisztán elektromos autóval közlekedőknek 30%-kal kevesebbet kell fizetni idén június 15-től. A kedvezmény igénybevételéhz a Telepass fizetési rendszert kell alkalmazni, amely elsősorban az olasz villanyautó tulajdonosokra korlátozza a lehetőséget, hiszen külföldiek, ha megoldható is, egy alkalmi út miatt aligha fognak Telepass szerződést igényelni.

Nevadában jelentős összeggel támogatják a társasházak töltőit

Amellett, hogy egy elektromos autó egy töltéssel nem képes 1000 km-t elmenni egy másik gyakori kifogás a villanyautóra váltás ellen, hogy a panelben vagy egyéb társasházban élők számára körülményes, és a fizetős töltés bevezetése miatt már drága is elektromos autóra váltani.

Panel lakások előtt tölteni? Elméletileg megoldható!

Úgy tűnik ez a probléma nem csak Magyarországon merült fel. Nevadában társasházak közös használatú AC töltőinek telepítését kezdik támogatni, melynek elsődleges célja, hogy a kevésbé jó anyagi helyzetben lévő családok is elektromos autóra válthassanak.

A program részeként az alacsonyabb jövedelmű családok számára épülő többlakásos társasházak fejlesztői AC töltőpontok kiépítéséhez akár 100%-os támogatást igénylehetnek. Egyetlen töltőpont esetén maximum 10 000 dollár lehet a támogatás, de 2-4 aljzat kiépítése esetén akár 40 000 dolláros támogatást is igénybe vehetnek a beruházók.

Kaliforniában elektromosra cserélnek 200 iskolabuszt

Az otthoni töltés megkönnyítése mellett a hosszú távú utazásokra is gondolnak a döntéshozók, ugyanis a Las Vegas és Reno közötti US 95 főútvonalat Nevada Elektromos Főútvonalává kívánják fejleszteni, amelyhez töltőállomásonként félmillió dolláros támogatást nyújtanak.

Ezen kívül támogatják az iskolabuszok elektromosra cserélését, amely a globális felmelegedés elleni harc mellett azért is fontos, hogy a gyermekek tisztább levegőt szívhassanak, de fontos szempont a felnövő generáció nevelése is. Vajon az a diák, aki nap mint nap elektromos busszal közlekedik az iskolába, szívesen vásárol majd hagyományos üzemű, környezetszennyező járművet?

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.