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 Egyre közelebb az árparitás a hagyományos és az elektromos autók között, de az emberek jelentős része még mindig félve gondol a villanyautóra váltásra. A tisztább levegő azonban a teljes társadalom érdeke, ezért egyre több ország kormánya támogatja az elektromos autózást. Többnyire a vásárláshoz adnak az országok kisebb-nagyobb támogatást, de gyakoriak az adókedvezmények és különféle előjogok, például buszsáv-használat, behajtási engedély zsúfolt belvárosokba. Magyarország az elsők között vezette be a környezetkímélő autók zöld rendszámát, amivel számos magyar nagyvárosban ingyen parkolhatnak a tisztán elektromos autók és azok a tölthető hibridek, melyek a gyári adat szerint legalább 25 kilométert képesek megtenni a hagyományos erőforrás használata nélkül. Mely városokban lehet zöld rendszámmal ingyen parkolni? Olaszországban autópályadíj-kedvezményt kapnak a villanyautósok Olaszországban most olyan kedvezményt kapnak az elektromos autók, amilyenről eddig még nem hallottunk: 30%-kal olcsóbban használhatnak egyes autópályákat. Azért is érdekes ez a kedvezmény, mert a villanyautósokról az a tévhit terjedt el, hogy autópályán feltartják a forgalmat, hogy le ne merüljenek. Kétségtelen, hogy a kis akkus autók és a gyér töltőhálózat korában néhány évvel ezelőtt még gyakran láthattunk kamion mögött takarékoskodó zöld rendszámos autót, manapság az egyre dráguló hagyományos üzemanyagok mellett egyre inkább az a személyes tapasztalatom, hogy ha 120 km/h körüli tempóval haladok az autópályán, akkor jóval több (hagyományos motorral hajtott) autót kell nekem megelőzni, mint ahányan engem előznek. A szennyezett levegőjű nagyvárosok lakóira veszélyesebb a COVID-19 Akárhogyis, Olaszországban a 62 km hosszú Brescia-Bergamo-Milánó (A35-Brebemi) autópálya szakaszon, valamint Milánót elkerülő külső körgyűrű és a második keleti körgyűrű (A58 Teem) használata esetén a tisztán elektromos autóval közlekedőknek 30%-kal kevesebbet kell fizetni idén június 15-től. A kedvezmény igénybevételéhz a Telepass fizetési rendszert kell alkalmazni, amely elsősorban az olasz villanyautó tulajdonosokra korlátozza a lehetőséget, hiszen külföldiek, ha megoldható is, egy alkalmi út miatt aligha fognak Telepass szerződést igényelni. Nevadában jelentős összeggel támogatják a társasházak töltőit Amellett, hogy egy elektromos autó egy töltéssel nem képes 1000 km-t elmenni egy másik gyakori kifogás a villanyautóra váltás ellen, hogy a panelben vagy egyéb társasházban élők számára körülményes, és a fizetős töltés bevezetése miatt már drága is elektromos autóra váltani. Panel lakások előtt tölteni? Elméletileg megoldható! Úgy tűnik ez a probléma nem csak Magyarországon merült fel. Nevadában társasházak közös használatú AC töltőinek telepítését kezdik támogatni, melynek elsődleges célja, hogy a kevésbé jó anyagi helyzetben lévő családok is elektromos autóra válthassanak. A program részeként az alacsonyabb jövedelmű családok számára épülő többlakásos társasházak fejlesztői AC töltőpontok kiépítéséhez akár 100%-os támogatást igénylehetnek. Egyetlen töltőpont esetén maximum 10 000 dollár lehet a támogatás, de 2-4 aljzat kiépítése esetén akár 40 000 dolláros támogatást is igénybe vehetnek a beruházók. Kaliforniában elektromosra cserélnek 200 iskolabuszt Az otthoni töltés megkönnyítése mellett a hosszú távú utazásokra is gondolnak a döntéshozók, ugyanis a Las Vegas és Reno közötti US 95 főútvonalat Nevada Elektromos Főútvonalává kívánják fejleszteni, amelyhez töltőállomásonként félmillió dolláros támogatást nyújtanak. Ezen kívül támogatják az iskolabuszok elektromosra cserélését, amely a globális felmelegedés elleni harc mellett azért is fontos, hogy a gyermekek tisztább levegőt szívhassanak, de fontos szempont a felnövő generáció nevelése is. Vajon az a diák, aki nap mint nap elektromos busszal közlekedik az iskolába, szívesen vásárol majd hagyományos üzemű, környezetszennyező járművet? 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!