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 Egy kompakttal, a legtöbb európai országban már idén ősztől rendelhetővé váló A3 Sportback plug-in hibrid változatával folytatja elektrifikációs offenzíváját az Audi. A teljes nevén A3 Sportback 40 TSFI e a Volkswagen Golf nyolcadik generációjától kapott hajtásrendszert alkalmazza, amelyben a belsőégésű motor szerepét egy 1,4-es, benzinnel táplálkozó TSFI tölti be. A négyhengeres szerkezet maximális teljesítménye 110 kW (148 lóerő), 1550 és 3500-as fordulatszám között pedig több mint 250 Nm nyomatékot képes leadni. A tisztább hajtásmódról egy 80 kW-os szinkronmotor gondoskodik, melynek 330 Nm-es nyomatéka már a gyorsítás első pillanatától kezdve érezhető. A villanymotort a hatsebességes, duplakuplungos S tronic váltóval csomagolta együtt az Audi, épp úgy, mint ahogyan az autó elődjénél, az A3 Sportback e-tronnál is tette, ám ezúttal egy könnyebb, kompaktabb, és nagyobb teljesítménysűrűségű rendszer lett a végeredmény. A két motor együttes munkája során 150 kW (201 lóerő) teljesítmény szabadul fel 350 Nm nyomatékkal. Egy dinamikus gyorsulás során akár 7,6 másodperc alatt el lehet érni a 100 km/h-t mozdulatlan pozícióból indulva, majd egészen 227 km/h-ig pörgethetjük a sebességmérőt. Az autóból hamarosan érkezik egy erősebb, sportosabb változat, ami vélhetően a Golf GTE technológiáját hordozza majd 180 kW teljesítménnyel. A lítium-ion akkucsomag 13 kWh energiát tárol a hátsó üléssor alatt, majdnem másfélszer annyit, mint az A3 Sportback e-tron. A gyártó elmondása szerint semmilyen módosítás nem történt a 96 cellából felépített akkupakkban, mindössze a kémián fejlesztettek, ez eredményezett nagyobb kapacitást. A régi NEDC-ben megadva 78 kilométer az autó hatótávolsága teljesen elektromos üzemmódban – két kilométerrel kevesebb, mint a Golf eHybridé –, de az Audi WLTP adatot is közzétett, eszerint 67 kilométer tehető meg újratöltés nélkül, hússzal több, mint az elődjével. Ami a feltöltést illeti, a németek nem bonyolították túl a folyamatot: a hibrid A3 kizárólag AC-t fogad, legfeljebb 2,9 kW teljesítménnyel. A villanymotor egészen 140 km/h-s sebességig képes működni, mielőtt belsőégésűre váltana az autó. Az elindulás minden esetben elektromos, legalábbis -28°C-os hőmérsékletig. Az autót Németországban 37 471 eurós indulóáron vihetik haza a vásárlók, aki ennél nagyobb Audira vágyik, az az A6, A7, A8, Q5, és Q7 termékvonalak részeként szintén találhat magának konnektorról tölthető hibrid típust. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!