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 Egyre több döntéshozó véli úgy, hogy a koronavírus-válság miatt szükséges gazdaság-élénkítés és a környezetvédelem együtt jár. A minap Boris Johnson 10 pontjáról számoltunk be, amely számos új munkahely megteremtése mellett a hagyományos üzemanyagokkal működő személyautók forgalmazását is betiltaná 10 éven belül. Ausztriából Bécs város új vezetésétől érkeztek hasonló, bár kevésbé radikális döntések, ezekről számolt be a múlt héten a Der Standard. Már 2030-tól betiltanák Nagy-Britanniában a benzines és dízel autókat Az osztrák fővárost az új koalíció az „Élhető éghajlat modellvárosává” szeretné alakítani, amelynek fontos alappillére, hogy 2040-re a város CO2-semleges legyen. Ez a törekvés egybeesik a szövetségi kormány egész Ausztriára vonatkozó tervével is. Bécsben egy klímavédelmi törvény határozza meg a széndioxid-semlegesség eléréséhez vezető utat. A projekt végrehajtását 2022-től külön éghajlati költségvetéssel kell biztosítani, amelyről az önkormányzatnak az éves költségvetés részeként kell dönteni. Az éghajlatváltozást megelőző csomag legfontosabb része a közlekedéssel kapcsolatos. Ebben a szegmensben 2030-ra a felére kell csökkenteni a CO2-kibocsátást, és a Bécsbe autóval ingázók arányát egyaránt. Utóbbit segíti a tömegközlekedés fejlesztése: az U2 és U5 vonalak meghosszabbítása, középtávon az S-Bahn körgyűrű kialakítása, a városhatárokat átlépő nagysebességű villamosvonalak kiépítése, ugyanakkor a parkolóhelyek számát is jelentősen csökkenteni fogják. Négyszáz villanyautóval indul új autómegosztó Bécsben Michael Ludwig polgármester elmondta, hogy nem szeretnék egymással szembeállítani a közlekedőket, hanem minden bécsi ember számára lehetővé fogják tenni a mobilitást. A tervezet célja, hogy a jövőben az összes utazás 80%-a tömegközlekedéssel, kerékpárral, vagy gyalog történjen meg. Évente további 20 millió eurót szánnak a kerékpárutak bővítésére is. A bécsi taxiparkot és egyéb szállítási szolgáltatók autóit 2025-ig elektromos autókra kell cserélni. A Dunán is üldözöttek lesznek a dízelmotorok: Bécs akar lenni az első európai nagyváros, amely a folyó partjára áramellátást épít ki a folyami hajók számára. Fokozottan bővíteni tervezik a megújulóenergia-felhasználás arányát is, tíz év alatt 30%-ra. A cél a fűtés, a hűtés és a melegvíz-előállítás területén a fosszilis tüzelőanyagok fokozatos kiszorítása 2040-ig. Bécs éghajlatának élhetőbbé tételét szolgálja a parkosítás is, amelyhez évente 4500 fát terveznek ültetni, valamint 18 naponként létrehozni egy-egy új parkot. Villanyautókra cserélnék a bécsi lovaskocsikat Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!