Még idén gyártásba megy az egyik legszebb Audi

2020 végéig elindul az Audi e-tron GT sorozatgyártása a Böllinger Höfe létesítményben Neckarsulm mellett – jelentette be az ingolstadti autógyártó egy jókora sajtócsomagban, melyben kitér a villanyautó egyedülálló hangjára, valamint a már végleges formát viselő, de még álcázott prototípusokat is megmutatja. Az üzem kibővítése, felújítása, és az alkalmazottak felkészítése a villanyautó gyártására már korábban megtörtént.

Az e-tron GT a V10-es benzinmotorral szerelt R8 sportautóval osztozik majd a létesítményen, de a két autó gyártási folyamata alapjaiban eltér. Az R8 karosszériájának megalkotásában nagy szerepe van a munkásoknak, akik kézzel tökéletesítik az alumíniumformát, míg a villanyautóhoz egy külön karosszéria-üzemet alakított ki az Audi, magas, körülbelül 85%-os automatizálással. Az összeszerelés ennek ellenére közös gyártósoron történik, melyet 16 szakaszról 36-ra kellett meghosszabbítani. Az Audi elmondása szerint teljesen egyedülálló a Volkswagen Csoportban, hogy két, műszakilag ennyire különböző jármű egyetlen gyártósoron épül.

Koncepció változatban 2018 novemberében láthattuk az autót, akkor 434 kW-os (590 lóerős) összteljesítményt generáló két villanymotorral, 800V-os rendszerrel, valamint nagyjából 400 km-es WLTP hatótávot nyújtó 95 kWh-s akkukapacitással gurult a közönség elé. A végleges műszaki adatokról egyelőre nem írt az Audi, és sajnos a képek alapján azt is nehéz megmondani, hogy a dizájnon változtattak-e a tervezők, de szinte biztos, hogy alig mertek hozzányúlni ehhez a csodához.

Mint minden elektromos autónál, a belsőégésű motorzaj hiánya miatt az e-tron GT-ben is dolgozik a mesterséges hanggenerátor. Az AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) meglétét jogszabály írja elő, de az autógyártók igyekeznek a lehető legtöbbet kihozni belőle, és egyedi megoldásaikkal marketingfogássá varázsolni a kötelezettséget. Ez az Audinál is így van, a németek szélesebb akusztikus spektrumot ígérnek a megszokottnál, 32 különböző hangelemmel, az utastérben pedig hangulatos atmoszférát, opcionálisan válaszható hangcsomagokkal ez mind személyre szabható. Az e-tron GT egyébként tényleg sokkal mélyebb, és kevésbé űrhajós hangot kapott, mint amiket eddig hallottunk:

Az elektromos Gran Turismo az Audi legelső teljesen elektromos meghajtású modellje, mely gyártásának Németország lesz az otthona, mivel a már elérhető e-tron quattro és e-tron Sportback sportterepjárók Brüsszelben épülnek, illetve hamarosan Kínában is gyártósorra mennek.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.