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 Megszámolhatatlanul sok vállalat dolgozik villámgyorsan feltölthető akkumulátor-technológiákon, és jelent be időnként elképesztőnek titulált áttöréseket, hiszen az emberek többsége úgy gondolja, hogy az elektromos autók csak akkor lesznek képesek kiváltani a belsőégésű motorral szerelt járműveket, ha a töltés semmivel sem telik több időbe, mint a benzinkúton történő tankolás. Ha eltekintünk attól, hogy a hagyományos autókkal ellentétben a villanyautók feltöltése gyakorlatilag nulla időráfordítással kivitelezhető otthon, a munkahelyen, vagy bármilyen célállomásunkon, akkor érthető, hogy sokan még nem érzik kompromisszummentesnek az elektromobilitást, ám a várva várt csodaaksik egyelőre csak nem akarnak megérkezni. Így lesz a villanyautó töltése gyorsabb, mint benzint tankolni Ennek legfőbb oka jellemzően az, hogy amit a fejlesztő cégek laboratóriumokban kikísérleteznek, és esetleg kis szériában legyártanak, az nem feltétlenül ültethető át tömegtermelésbe – a Toyota 15 perces töltést és több mint 30 éves élettartamot ígérő szilárdtest akkumulátorának gyártása például ultraszáraz környezetet igényel, ezért egyelőre elképzelhetetlen sorozatgyártáson gondolkodni. Több mint 30 évig is bírhatja a Toyota szilárdtest akkumulátora Egy izraeli cég, a 2012-ben alapított StoreDot azonban azt állítja, hogy sikerült egy hatalmas ugrást tennie a percek alatt feltölthető akkumulátorok kereskedelmi forgalomba helyezése felé. A start-up elmondása szerint aksijának feltöltéséhez mindössze 5 percre van szükség (ezt először 2019-ben, egy elektromos robogóval demonstrálta), ami a grafit félfém (egész pontosan nagyrészt germánium) nanorészecskékkel való kiváltásának köszönhető az anódban. A legelső mintapéldányok most készültek el, ezeket autó-, és akkumulátorgyártó vállalatokhoz küldi a StoreDot lehetséges együttműködés reményében. Az izraeli technológia legnagyobb előnye, hogy állítólag semmilyen jelentős tőkebefektetést igénylő különleges gyártófelszerelésre nincs szükség, ugyanazon a gyártósoron termelhető, mint a hagyományos lítium-ionos akkumulátorok. A mintadarabokat a StoreDot stratégiai partnere, a kínai EVE Energy gyártotta le. A vállalat legfontosabb befektetői a Daimler, a Samsung, valamint a BP. Forrás: StoreDot A StoreDot még az idei évre ígéri aksijának második generációját szilícium által dominált anóddal. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!