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 Az Audi egy rendkívül átfogó és részletes sajtóanyagot adott ki a Q4 e-tron villanyautóról, ahhoz képest legalábbis, hogy a világpremierre valószínűleg még áprilisig várnunk kell. Akinek nem ismerős ennek a modellnek a neve, annak emlékeztetőül: ez lesz a legelső Audi, mely a Volkswagen MEB padlólemezével készül – az anyacég technológiájának használata nem elhanyagolható költségcsökkenést jelent a márka számára, ezért is emlegetik a Q4 e-tront a legolcsóbb tisztán elektromos Audiként, bár hivatalos árat egyelőre nem tudunk. A jármű 2019 tavaszán mutatkozott be koncepció formában, tavaly pedig Sportback kialakítással is színpadra gurult. A sorozatgyártás kezdetét eredetileg 2020 végére ígérték a németek a zwickaui gyárban, ám ez nem jött össze, helyette idén csatlakozik a négykarikás villanyautó a Volkswagen ID-családjához. Ebből lesz az első igazán megfizethető tisztán elektromos Audi 4590 milliméteres hosszát, 1865 mm-es szélességét, és 1613 mm-es magasságát tekintve a Q4 e-tron a kompakt SUV-k szegmensének nagyobbjai közé tartozik, ám a MEB ezen kategóriában egyedülálló utastér-kialakítást tesz lehetővé. A mindössze 86 centiméteres első túlnyúlás, és 2,76 méteres tengelytávolság párosa sokkal inkább a közepes méretű szabadidő-autókat jellemzi, az 1,83 méteres utastér-hossz pedig már inkább egy hatalmas, full-size divatterepjáróéhoz hasonlítható az Audi szerint. A csomagtér kapacitása 520 liter, de ha nincs szükség hátsó ülésekre, akkor azok lehajtásával 1490 liternyi hely jut a csomagoknak a plafonig mérve. Az utastérben összesen 24,8 liternyi tárolórekeszt helyeztek el a tervezők. Az Audi nagy hangsúlyt fektet az opcionális HUD méltatására, amely két szinten vetíti a szélvédőre a menetinformációkat és a navigációt szolgáló grafikákat. Ez a rendszer nem új, valószínűsíthetően ugyanaz a kivitelezés, amivel az ID.3 és ID.4 vásárlói is találkozhatnak. Habár kívülről még takargatja villanyautóját az Audi, belül maradéktalanul felfedte. A műszerfal kialakítására talán az izgalmas a legjobb jelző, egy kommentelő szavaival élve sehol sem tud megpihenni a szem, mert minden része vonzza a tekintetet. A kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregységet találunk, amely a kormánykerék vezérlőivel működtethető, középen pedig egy 10,1 hüvelykes, 1540 x 720 pixel felbontású érintőkijelző fekszik, amely helyett később egy nagyobb, 11,6 colos, 1764 x 824 felbontású képernyő is választható lesz. A hajtáslánc adatait egyelőre nem tette közzé az Audi, de a MEB padlólemez miatt az ID-sorozatban használt akkumulátorok és villanymotorok fogják mozgatni a Q4 e-tront. Azaz bruttó 83 kWh akkumulátorra, és 225 kW-os összteljesítményre számíthatunk, közel 450 km WLTP-szerinti hatótávolsággal és max. 125 kW-os villámtöltéssel. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!