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 Mint arról nemrég beszámoltunk, jelentősen, közel 109%-kal nőttek a Tesla eladásai az idei első negyedévben, ha az előző év hasonló időszakát nézzük. Igaz, tavaly ilyenkor már kicsit belejátszott a képbe a koronavírus, hiszen a legnagyobb értékesítési hajrában, március utolsó két hetében kezdett zárni Európa, február közepén pedig Kína növelte meg a szokásos két hetes új évi leállást további hét nappal. Ugyanakkor az is igaz, hogy a vírushelyzet még most sem múlt el és az autókereskedések nyitvatartása országonként más-más mértékben korlátozott. Most elkezdtek bejönni a részletes adatok, és már látszik hol mekkora volt a növekedés. Brutális számot villantott a Tesla Természetesen Kína, de Tavaly az első negyedévben a vállalat 88.496 autót adott át a vásárlóknak, míg idén az első három hónap alatt 184.800-ra nőtt ez szám, a több mint duplázás, közel 109%-os növekedést jelent. Csak az érdekesség kedvéért: 2021. január 1. és 2021. március 31. között több Tesla fogyott, mint 2016-ban és 2017-ben összesen. Természetesen, ahogy azt várni lehetett, a növekedés motorja Kína volt, ahol majd háromszor annyi, 273%-kal több autó fogyott mint tavaly ilyenkor. Ez elsősorban a sanghaji gyár elindulásának és az ezzel összefüggő árcsökkenésnek köszönhető. Itt nem csak az alacsonyabb előállítási költségekre gondolunk, de így már nem kell a kemény importvámokat sem megfizetni és a legolcsóbb Model 3 belefér az állami támogatási keretbe is. Ugyanakkor az is érdekes, hogy nem lett igazuk a károgóknak, akik az európai eladások meredek zuhanását jósolták, mivel, versenytársak ide meg oda, 31%-kal nőttek az értékesítési számok kontinensünkön. Nem lepődnénk meg, ha a Model 3 visszaszerezte volna az első helyet az európai villanyautó eladási listákon. Bár külön amerikai adatok nem állnak rendelkezésre, a „világ többi része” adatsor 80%-a az Egyesült Államokat takarja. Becslések szerint a hazai piacon kétszer annyi Tesla fogyott mint tavaly, ami különösen azért meglepő, mert a Biden kabinet beiktatását követően várható a támogatási rendszer átszabása, így, sokan arra számítottak kivárnak majd az amerikai vásárlók. A vállalat pénzügyi eredményeit és a termékekkel kapcsolatos híreket, terveket április 26-án este publikálják majd, amiről szokás szerint beszámolunk. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!