PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Az ilyen megoldások miatt nem döntik be a villanyautók a hálózatot

elektromosautó-töltés
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

Az úgynevezett e:PROGRESS a legelső energiaszolgáltatás, amelyet a Honda a közelmúltban létrehozott Energy Solutions divíziója vezet be Európában. A Honda e tulajdonosok számára elsőként az Egyesült Királyságban elérhető szolgáltatást az autóipari gyártó által jelenleg kínált legátfogóbb és leginnovatívabb otthoni töltési megoldásként jellemzi a japán vállalat, melynek célja az elektromos autók töltésének optimalizálása. Az okostöltésben élenjáró Moixa által fejlesztett szoftver a felhasználó igényeinek megfelelően ütemezi a töltést, figyelembe véve az elektromosság aktuális árát, így a hálózat túlterhelésének elkerülése mellett az ügyfél pénztárcájára is vigyáz. Egyszerűbben megfogalmazva ez annyit jelent, hogy ha a villanyautósnak nem sürgős a töltés, akkor a szoftverre bízhatja annak időpontját, amely aszerint választ, hogy a mikor van a legtöbb felesleges, olcsó energia a hálózatban, azaz mi a jó az energiarendszernek.

A villamos energiát az Octopus Energy biztosítja, amely Agile Octopus néven az első dinamikus tarifáját kínálja az Egyesült Királyságban a villanyautósok részére, akik ezáltal alacsonyabb áron tölthetnek energiát az akkumulátorba a csúcsidőszakon kívül. A Moixa szoftvere kiválasztja a legköltséghatékonyabb időpontokat a tisztán elektromos Honda e töltésére a tarifa alapján, amelynek díjszabása a nagykereskedelmi energiaárak ingadozásához igazodva 30 percenként változik.

Egy évi közel 13 ezer kilométert futó és átlagosan 15,5 kWh/100 km fogyasztású autónál egy évben ez akár 475 font, átszámítva majdnem 200 ezer forint megtakarítást is jelenthet a hagyományos töltéshez képest. A cég által szolgáltatott energia ráadásul 100%-ban megújuló forrásból származik. Az e:PROGRESS-t a Honda a saját fali töltőjére, a Honda Power Charger S+-ra optimalizálta.

A Honda Energy Solutions egyéb energetikai szolgáltatásokon is dolgozik, többek között fejlesztés alatt áll a Honda Power Manager, mely egy olyan kétirányú jármű-hálózat-rendszer, amely lehetővé teszi a villamos energia összegyűjtését és elosztását az elektromos jármű és a hálózat között, hogy intelligens egyensúlyt teremtsen az energiakereslet és -kínálat között. Az e:PROGRESS szolgáltatás részleteiről itt írtunk alaposabban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás