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 A Polestar új villanymotort és akkumulátorcsomagot fejleszt 800 voltos rendszerrel, írja a Green Car Reports. Az új rendszer a Polestar 5 modellben debütálhat. A P10 néven fejlesztett villanymotor 475 kW (600 Le) teljesítményre képes. A kompakt méretű (36×50×64 cm) villanymotorból az összkerékhajtáshoz akár kettőt is beépíthetnek a Polestar 5 modellbe, bár a rendszer összteljesítménye valószínűleg nem számítható a két motor teljesítményének megduplázásával: esélyes, hogy szükség lesz a teljesítmény korlátozására, mivel a 950 kW-os teljesítményfelvételt nem tolerálná az akkumulátor. A hajtásrendszerbe 2 fokozatú sebességváltót is beépítenek majd a Porsche Taycan megoldásához hasonlóan, így a rendszer egyszerre lehet hatékony és dinamikus. Megvillantották a Polestar legcsinosabb villanyautóját Gregor Hembrough, a Polestar amerikai vezetője azt nyilatkozta, hogy az új erőforrást nem osztják meg a Geely márkáival, a rendszerhez illeszkedő új akkumulátort azonban a Polestar brit csapata a Volvo és a Lotus közreműködésével fejleszti, így ezek valószínűleg egyéb márkákban is megjelennek majd. A Polestar 5 akkumulátor kapacitása várhatóan 103 kWh lesz és egyszerűsített kompatibilitást kínál a jelenleg elterjedtebb 400 voltos töltési rendszerekkel. A 800 voltos rendszerek esetében többféle megoldást alkalmaznak a gyártók a 400 voltos töltéshez, egyes esetekben egyszerűen felezik a pillanatnyi feszültséget, a másik opció azonban a Hyundai e-GMP padlólemezére épülő modellekben alkalmazott DC-DC konverteres megoldás, amivel fix 400 voltos (vagy magasabb, a Hyundai csoport esetében 425 V) feszültséggel érik el, hogy a 400 voltos töltőkről a lehető leggyorsabban tölthetők legyenek az autók. Hembrough elmondta, hogy a 103 kWh-s akkumulátorcsomag 80%-ra töltéséhez maximum 20 percre lesz szükség, amely 216 kW-os átlagos töltési teljesítménynek felel meg, a töltési görbe persze valószínűleg nem teljesen egyenes, így az üres akku ennél gyorsabban is tölthető lehet. A rendszer támogatja majd a kétirányú töltést is, de az autó akkuját külső forrás számára maximum 20 kW teljesítménnyel lehet majd meríteni. A 2024-ben megjelenő Polestar 5 modellben 103 kWh akkuval 600 km feletti hatótávot kíván elérni a svéd-kínai gyártó. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!