Ma reggel bemutatkozott a 408, egy teljesen új modell a Peugeot kínálatában, amely formáját tekintve is egy vadonatúj fajnak számít, hiszen a városi terepjárók megemelt, stabil kiállását ötvözi a ferdehátúak dinamikus sziluettjével, megfűszerezve egy kis kupés sportossággal. Az 1,48 méter magas, 4,69 méteres hosszúságú, 2,79 méteres hosszú tengelytávra épülő újdonság tervezésénél fontos szempont volt, hogy úgy teremtsék meg a tágas utasteret, hogy közben viszonylag kompakt és aerodinamikus maradjon az autó. A Peugeot 408-as 188 mm lábteret kínál a második üléssorban, a csomagtartóban pedig 536 liter szabad hely áll a vásárlók rendelkezésére, ami a hátsó ülések lehajtásával 1611 literre növelhető. Ez viszont csak a benzines változatra igaz, az elektromos üzemben is használható típusoknál 471/1545 literrel kell beérni.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A modell 2023 elején érkezik a piacra, gyártani Mulhouse-ban, Franciaországban fogják Európának, később Kínában is beindítják a gyártósorait. Kezdetben háromféle hajtáslánccal lesz kapható: 133, illetve 165 kW teljesítményű plug-in hibridként, valamint hagyományos, benzines erőforrással. Mindkét konnektoros típusba 12,4 kWh akkumulátor kerül, de a hivatalos elektromos hatótávról egyelőre nincs információ. A fedélzeti töltő teljesítménye 3,7 kW, opcionálisan 7,4 kW-os is kérhető – utóbbival kevesebb mint másfél óra alatt feltölthető az aksi egy 32A-es fali töltőről. A piaci bevezetést követően néhány hónappal tisztán elektromos változatban is megjelenik a jármű, és bár erről egyelőre nem árul el műszaki adatokat a gyártó, valószínűleg a Stellantis csoport jól ismert 100 kW teljesítményű hajtásrendszerére számíthatunk az e-408-ban is. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!