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 Aki régóta követi az oldalt, az biztosan tudja, hogy a mindennapokban egy Nissan Leafet használok. Két példánnyal együtt 8 év alatt közel 200 ezer km-t mentem, és sok cikk született az ezekkel szerzett tapasztalatokról. De bármennyire is jó autó a Leaf, a mai modern villanyautók már jóval többet kínálnak, egy lassan 12 éves konstrukciójú, relatíve kicsi akkus autóval nem lehet teljes képet adni arról, hogy hol áll most az elektromobilitás. Ezért a Budapest Motors szentendrei úti BMW szalonjával szövetkezve a következő hónapokban egy BMW iX3 segítségével igyekszem megmutatni, hogy mennyire problémamentes ma egy ilyen autó használata Magyarországon és külföldön egyaránt. Az iX3-at egy félévre kaptuk, viszont van egy 10 ezer km-es limit, amiből sajnos már az első négy nap sikerült 900-at elhasználni. Egy 427 km-es út során félúton 36 percnyi AC töltés (7 kWh) elég volt (azért AC, mert ahol megálltunk enni, ott volt egy AC töltő), hogy hazaérjek, a második 363 km-es út végén pedig 63 km-re elegendő energia maradt az akkuban. A fogyasztás ezen a két úton 18,9 illetve 17 kWh/100 km volt, ami a sok autópályás szakasz mellett nem rossz eredmény. Eddig szinte mindenre elég volt az otthon betöltött energia, de a hamarosan esedékes külföldi utakon már jól jön a BMW Charging roaming szolgáltatása. View this post on Instagram A post shared by Villanyautósok (@villanyautosok) A BMW iX3 egyébként már járt nálunk teszten facelift előtt… Villanyautó teszt: BMW iX3 … és facelift után is: Villanyautó teszt: BMW iX3 (2022) A BMW iX3-ból egyféle alapváltozat létezik, ami egy nettó 74 kWh-s akku mellett kínál hátsókerék hajtást és 286 LE (210 kW) teljesítményt. Ezzel az autó 6,8 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, és a kombinált ciklusú WLTP hatótávja a gyártó szerint „461-453 km”. Műszaki téren nincs is más opció, és a kiegészítőket is érdemes csomagban rendelni hozzá. A tesztautóra megrendelték az Impressive csomagot, ami összesen 24 extrát tartalmaz, köztük olyanokat, mint a motoros és memóriás ülés gerinctámasszal és oldaltámasszal, ülésfűtés, head-up display, vezeték nélküli mobiltöltés, Harman/Kardon hifi, ‘parkolóasszisztens plusz’ 360 fokos kameraképpel és távoli nézettel, akusztikus üvegezés és láblendítéssel nyitható csomagtartó. Ami a tesztautóban még ezen felül is extra, az a kormánykerékfűtés, az elektromosan kihajtható vonóhorog, a hővédő üvegezés, a lézervilágítás, a Drive Recorder és a nyílt pórusú kőris törzs belső díszítőelemek. Az autó kívül phytonic kék metál fényezésű, az utasteret pedig mokka színű vernasca bőr borítja. Az alapfelszereltség 19″-os kerekei helyett 20″-os felni került az autóra. Ezzel a felszereltséggel a BMW iX3 listaára jelenleg bruttó 27,3 millió forint. A következő néhány hónapban kendőzetlenül bemutatjuk, hogy milyen a BMW iX3 hosszú úton külföldön, hogyan lehet vele vontatni és kerékpárt szállítani, hogyan működik a BMW töltőkártya, az applikáció, az önvezetés és a kulcsként használható telefon. Meg persze mindent mást is, ami még adódik. Kövessétek a sorozatot! Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!