Tovább korlátozhatják az Autopilotot Európában

Ismét a német közlekedés hivatal, a KBA emelt kifogást a rendszer egyes paraméterei ellen, de azt még nem lehet tudni, hogy pontosan mit kifogásolnak.

Tovább butíthatják

Az európai szabályozás szigorú korlátok közé szorítja a vezetéstámogató rendszerek működését, ezek pedig azt eredményezik, hogy a Tesla Autopilot rendszere jelenleg jóval kevesebb dologra képes a kontinensünkön, mint az Egyesült Államokban. Az alapáras rendszer képességeiben ezek az eltérések nem igazán jelentkeznek, de a feláras Enhanced Autopilot (EAP) automata sávváltási képességeit már jelentősen befolyásolják az olyan műszaki követelmények, mint például az automata általa maximálisan alkalmazható kormányzás szöge, a sávváltásra megszabott idő, illetve a manőver jóváhagyásának módja.

A német közlekedési hatóság legutóbb májusban csapott le, akkor azt kifogásolták, hogy az EAP automata autópályás navigációja a sofőr külön jóváhagyása nélkül követi a megtervezet útvonalat az autópálya kihajtójának végéig. A jelenlegi szabályok szerint ugyanis a kettes szintű rendszereknél a sávváltásokat a sofőrnek minden esetben jóvá kell hagynia, ez pedig nem csak az előzésekre, de a lehajtóra is vonatkozik.

Úgy tűnik azonban, hogy ez nem volt elég, a hivatal további módosításokat kért, amelyek tesztelése és jóváhagyása folyamatban van. Hogy ez pontosan mit takar, azt egyelőre nem árulták el, de ahogy a múltban, valószínű, hogy a német hatóság döntése a teljes európai flottát érinteni fogja.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.