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 Bezárja kapuit az Argo AI, a Volkswagen Csoport és a Ford közös, önvezetést fejlesztő leányvállalata. A veszteség 4,6 milliárd dollár. Elsőkből utolsók? A Ford és a Volkswagen vezetése közösen úgy döntött, hogy nem öntik tovább a pénzt az Argo AI nevű önvezetést fejlesztő leányvállalatukba, és megszüntetik a céget. A hírek korábban még arról szóltak, hogy befektetőket keresnek a folytatáshoz, de ez nem sikerült, a további munkának pedig nem látták értelmét. A Ford a harmadik negyedéves pénzügyi jelentésben úgy fogalmazott, hogy azt a stratégiai döntést hozták, hogy a 4-es szintű önvezetés (teljes) helyett a 2-es és 3-as szintű rendszerek, azaz a vezetéstámogatók fejlesztésére összpontosítanak. Az autógyártó 2017-ben vásárolta be magát a cégbe, és úgy tervezték, hogy 2021-ben már nagy mennységben tudnak 4-es szintű, teljesen automata autókat forgalomba állítani a fejlesztések segítségével. A Ford azonban most úgy látja, hogy az önvezetés még a távoli jövő zenéje, és egyáltalán nem is biztos, hogy ezt nekik maguknak kell majd kifejleszteni, meg is lehet azt majd később vásárolni. Ezért a cég most inkább a vezetéstámogatókra fókuszál – jelenleg 83 ezer Ford BlueCruise és Lincoln ActiveGlide rendszerrel szerelt autó fut az utakon. A vállalat 2,7 milliárd dollár veszteséget volt most kénytelen elkönyvelni az Argo AI megszüntetése kapcsán, és így 827 milliós veszteséggel zárta a negyedévet. Balról jobbra: a Ford egykori vezére Jim Hackett, az Argo AI vezetője Bryan Salesky és a Volkswagen egykori vezérigazgatója Dr. Herbert Diess. A Volkswagen ennél csak valamivel kevesebb, 1,9 milliárd eurós összeget bukott a projekten, ami átszámolva közel ennyi, 1,88 milliárd dollár. Ennek következtében a német óriás adózott eredménye 2,1 milliárd euróra zsugorodott az idei harmadik negyedévben. A két vállalat együttesen közel 4,6 milliárd dollárt veszített az öt éves projekten. A németek még szűkszavúbbak voltak amerikai kollégáiknál, csak annyival kommentálták a történéseket, hogy a továbbiakban nem részvényesei az Argo AI-nak. Úgy tudni, a továbbiakban a CARIAD szoftveres leányvállalatukon belül folyik az önvezetés fejlesztése – ez a cég fejleszti a csoport márkáinak operációs rendszerét is, az idei év első kilenc hónapjában pedig 1,4 milliárd euro veszteséget termelt 422 milliós forgalom mellett. Úgy tudni, a Ford és a Volkswagen is ajánlatot tehet az Argo AI mintegy 2000 munkatársa közül egy párnak, de a többségüket végkielégítéssel elbocsátják. A Guidehouse Insight így minősítette az önvezetésen dolgozó vállalkozásokat 2021-ben. Az X tengely a stratégia, az Y a végrehajtás minősége. Forrás: Guidehouse Insight Az eset különösen azért figyelemreméltó, mivel tavaly sok figyelmet kapott a médiában a Guidehouse Insight elemzőcég tanulmánya, amely az Argo AI-t az önvezetést fejlesztő vállalatok között az egyik vezetőnek minősítette a stratégia és a megvalósítás szempontjából egyaránt. AI Day 2 – a szemünk előtt nő fel a Tesla önvezetése Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!