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 A Tesla, az XPeng, a BMW, a Mercedes-Benz és a Toyota után a Nissan is árat csökkent Kínában. Ők is egy vadonatúj modell árát vágták meg. Piac Bár több regionális kedvezmény is életben maradt, a kínai piacon idén januárban megszűnt az elektromos autók vásárlásának központi, állami támogatása. Ehhez adódott hozzá a Tesla árcsökkentése, valamint az a már más országokban megismert folyamat, hogy a támogatások csökkentése vagy kivezetése előtti hónapokban sokan előrehozzák a vásárlást, ami utána pár hónapnyi vákuumot generál. Helyi közösségi média fiókok szerint a COVID és a gazdaság lassulása miatt többen elvesztették munkahelyüket is, ami átmenetileg még tovább csökkentette a vásárlási kedvet. Ezekre a folyamatokra válaszul most a Nissan csökkentette több, mint 20 százalékkal az Ariya árát. A lépés kicsit az elektromos BMW 3-as, a Mercedes EQE és a Toyota Bz4X esetére emlékeztet, ugyanis az Ariya nem valami régebbi modell, hiszen mindössze tavaly szeptemberben kezdték meg a forgalmazását a kínai piacon. Az autó árát a japán márka most átszámolva több mint 3 millió forinttal, 12 millió forintnak megfelelő jüanra csökkentette. Az árváltozás az Ariya összes változatának alapárát érinti, és a cég igyekszik kompenzálni azokat is, akik korábban vették meg az autót. Így aki tavaly szeptember és év vége között vásárolt Ariyát az nagyjából negyedmillió, aki pedig idén február 16-ig az félmillió forintot kap vissza vigaszdíjként. A kedvezmény egyelőre a negyedév végéig tart. Jelentősen olcsóbb lett a Toyota villanyautója Kínában Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!