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 Ebben a sorozatban egy hatéves, közel 200.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. A vásárlást követő első benyomásokkal kezdtem, majd a hétszemélyes utastér praktikusságáról és a gigantikus méretű, mégsem tökéletesen kihasználható csomagtérről meséltem. A negyedik résztől sajnos az azóta is végeláthatatlannak tűnő szerviz-kálvária került terítékre. A bécsi Tesla szervizből kívül-belül porosan, javítatlanul adták vissza az autót. Ezután a budapesti Tesla szervizbe került, ahol végre elkezdték a diagnosztikát. Model X hétköznapok #8: mi újság a budapesti Tesla szervizben? Február 22-én adtam le az autót a budapesti szervizben, ahol azonnal megkezdődött a hibafeltárás. Az autó a tesztúton is produkálta a rejtélyes hibákat, ezzel adva némi támpontot. Egy héttel később találtak egy hibás nagyfeszültségű csatlakozót a hátsó motoron, így a következő lépés az ehhez tartozó nagyfeszültségű kábel cseréje, illetve a hátsó motort (hivatalosan meghajtó egységet) is cserélik, ennek megfelelően módosult az applikációban a költségbecslés is. Nagyon boldog voltam, hogy végre találtak valamit, még ha nem is garantált, hogy ezzel megoldódik a probléma. Annyi biztos ugyanis, hogy ezeket az alkatrészeket cserélni kell, de nem biztos, hogy a csere után nem jelentkezik továbbra is a hibajelenség. A cseréig viszont nincs értelme folytatni a hibakeresést, hiszen lehet, hogy megoldódik a hiba. Tesla Model S (fotó: Wikimedia / Oleg Alexandrov) Azóta – ma már több mint két hete – alkatrészekre várunk. A Tesla szervizekben ugyanis nem javítják a meghajtó egységet. A hibás egységeket az európai szervizekből Hollandiába szállítják, majd a felújított alkatrészeket Tilburgból küldik a szervizeknek. Az elmélet szerint így olcsóbb és gyorsabb is a javítás. Előbbi – a költség – engem nem érint, mivel az autó akkujára és hajtására még érvényes a nyolc éves kilométer korlát nélküli garancia, utóbbit – a gyorsaságot – egyelőre sajnos nem sikerült megtapasztalni. Egyre halványodik az esély ugyanis, hogy 3 héten belül megérkezzen az alkatrész és jövő hét péntekig visszakaphassam az autót. Márpedig ez a nap – számomra – elég fontos jelentőséggel bír, és nem azért, mert épp a névnapom. A Model X-et 2022. december másodikán vettem át az előző tulajdonostól és az eltelt 3,5 hónapban mindössze 56 napig volt nálam az autó (amelyből csupán 7 nap volt boldog és hibamentes). Ha jövő péntekig, azaz március 24-ig sikerül javítani az autót, akkor még éppen nem fordul át a mérleg. Ha nem, akkor jövő péntektől már több napot tölt szervizben a Tesla, mint nálam. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!