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 Korábban csak sci-fi filmekben, no meg a Tesla egy pár évvel ezelőtti demójában láttunk automata villanyautó töltő robotot, de egy ideig úgy tűnt abból sem lesz végül semmi. Most a koreaiak próbálkoznak meg vele. ACR Automatic Charging Robot (ACR), avagy automata töltő robot – így nevezi Hyundai azt az egykarú, mesterséges intelligenciával működős szerkezetet, amelynek feladata, hogy bedugja a töltőcsatlakozót az autóba a sofőr közreműködése nélkül. Bár a feladat elsőre triviálisnak tűnhet, a robotnak önműködően meg kell találnia az autó töltőcsatlakozóját, mindenfajta időjárási körülmények között oda kell mennie, kommunikálnia kell a kocsival, hogy az kinyissa a töltőnyílás ajtaját, meg kell találnia a CCS port megfelelő nyílásait, majd ezekbe úgy kell belehelyeznie a töltőfejet, hogy sem az autó, se a töltő oldalán ne keletkezzen kár az eszközökben – például ne sérüljenek az érintkezők és ne karcolódjon meg a töltőnyílás, esetleg a kocsi. A Hyundai mesterséges intelligenciát, lézereket és különféle szenzorokat használ a feladathoz, de azt egyelőre nem árulták el, hogy ez más típusokkal és helyszínekkel is működik-e. A videóban mindenesetre egy Ioniq 6-tal mutatták be a szerkezet működését, és, természetesen, a filmen minden tökéletesen sikerül. A vállalat sajtóközleménye arról beszél, hogy egy hasonló megoldás nemcsak az átlagos sofőr életét teheti kényelmesebbé, de a mozgásukban korlátozott autósoknak különösen fontosak is lehetnek. Azt már mi tesszük hozzá, hogy az önvezető autók korában az automata töltés majd szintén egy fontos részletkérdés lesz. A cég azt ígéri, nem csak egy technológiai bemutatót láttunk, tovább dolgoznak a szerkezeten és azt szeretnék, ha az autósok mielőbb használhatnák ezt a töltőállomásokon. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!