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 A Tesla az egyetlen autógyártó, amelyik egyáltalán nem használ fizetett hirdetéseket. Miközben az autóipar csak az Egyesült Államokban a tavalyi félév első hét hónapjában 5 milliárd dollárt – 1800 milliárd forintot – költött reklámokra, a Tesla fő taktikája a kezdetektől foga az volt, hogy új termék, vagy akció estén a cégvezető Elon Musk kommunikál, leginkább közvetlenül a sokmillió Twitter követőjének, amit úgyis átvesz majd a média. De legalább ennyire erős volt mindig is a meglévő vásárlóktól érkező ajánlások szerepe az értékesítésben. Nagyjából az volt az elmélet, hogy a villanyautót majd az adja el, ha a barátod, szomszédod, kollégád azzal jár és mesél róla neked. Az ajánlási program ezt a hullámot lovagolta meg azzal, hogy anyagilag is jutalmazta lelkes rajongókat, ám 2021 szeptemberében beszüntették. Most újraindult. Túl jól sikerült A program alapvetően két okból szűnt meg 2021-ben. Az egyik az volt, hogy a vállalat megrendelései olyan ütemben nőttek, hogy a pár hetes várólisták több hónaposra, volt ahol bizonyos termékeknél több, mint félévesre nyúltak, így igazából nem volt szükség plusz ösztönzőkre. A másik ok az volt, hogy az akkori formájában kezdett fenntarthatatlanná válni a rendszer, magyarul túl sokba került. Az alapelv az volt, hogy, ha vásároltunk már egy Tesla terméket (autó, napelem, otthoni akku), és a mi egyedi kódunkkal rendelt egy ismerősünk is, akkor mind a ketten krediteket kaptunk. Ezeket a Tesla Shopban ajándéktárgyakra, vagy akár ingyenes Supercharger töltésekre lehetett beváltani, de volt olyan időszak, amikor a legtöbb sikeres ajánlást felmutató felhasználók 250 ezer dolláros Tesla Roadstert kaptak. (Pontosabban kapnak majd ha elindul a gyártás). Ez utóbbi lehetőség kicsit túl jól sült el, amikor ismert YouTuberek és villanyautós újságírók megosztották és aktívan promózták is a kódjukat, majd tucatjával generáltak eladásokat. Mindenki jól jár 2021 őszén a Tesla nagyjából évi egymilliós globális gyártási kapacitással rendelkezett, ami maximálisan ki is volt használva, mostanra azonban már ennek duplája áll rendelkezésre, így az árcsökkentések mellett az ajánlói program újbóli bevezetésével akarják fokozni a keresletet. Refer a friend to buy a Tesla & receive credits equivalent to 10k km free Supercharging Sharing is caring etc ⚡️🚘👯♀️✌️ — Tesla Europe & Middle East (@teslaeurope) March 27, 2023 Az új program hasonló kedvezményeket kínál, de pár fontos kitétellel. A programban az autóhoz tartozó fő-felhasználói fiók tulajdonosa tud részt venni, tehát ha még három családtagnak adunk a kocsihoz hozzáférést és ők saját profit generálnak, azzal nem kapunk még három kódot. A kreditek csak a fiókunkban, a profilban található Loot Box (~kincsesláda) menü alatt található nyereményekre válthatóak be, és mivel hazánkban még nem üzemel a Tesla Shop, úgy néz ki, hogy egyelőre itthon 500, illetve 1500 kilométernyi ingyenes Supercharger töltést tudunk szerezni 1500, vagy 5000 kredittel. Normál esetben ha valaki a mi egyedi kódunkkal rendel egy Teslát, akkor 2000 kreditet kapunk érte – és ugyanennyi üti a markunkat akkor is, ha márkahű ügyfélként a Loot Boxon keresztül saját magunk vásárolunk egy újabb, második vagy harmadik autót. (Itthon csak autókat árul a cég, de Amerikában működik a program napelemekkel és Powerwall aksikkal is). De nem csak mi, hanem az ajánlást beváltó is jutalomban, 100 kreditben részesül. Ha a negyedév végén, vagy egyéb akciós időszakban történik az ajánlás, és a megadott időn belül a vevő át is veszi az autóját, akkor viszont 10.000 kreditet kapunk – erre most még három napunk van. Az programban próbálták kicsit korlátozni az influenszerek ténykedését is, így az ASZF tiltja az ajánlási kód nyilvános megosztását. Részlet az ÁSZF-ből. Az új program hazánkra specifikus hátránya, hogy amíg nincs Tesla Shop, a vevőnek jóváírt 100 kredit praktikusan értéktelen, hiszen nem lehet semmire beváltani – a Supercharger ingyenes használatához 1500 pont, 15 autó vásárlása lenne szükséges. A megszerzett kreditek 12 hónapon belül évülnek el, így ha a következő időszakban elindul itthon is az autógyártó boltja, akkor azért lehet ezeknek a pontoknak is haszna. Ajánlói oldalról már kedvezőbb a kép, a 2000 – pláne a 10.000 – kredit már bőven elég az ingyen töltésre. Aki szeretne élni a lehetőséggel, az a Tesla mobilapplikációban kattintson a profilja fényképére, majd azon belül a Loot Box menüpontra. Itt a kék színű ajánlás gombot választva tudja a telefonkönyvből kiválasztani ismerősét. (A Villanyautósok.hu szerzői eddig sem osztották meg a kódjukat az írásaikban, de aki a cikkeink alapján kapott kedvet új Tesla vásárláshoz, és szeretné Szöcske vagy Balázs kódját használni, az keresse meg őket közvetlenül. / Tibor) Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!