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 A Lucid Motors a Rivian mellett az egyik legígéretesebb villanyautós startupnak tűnik, hiszen már eljutottak a sorozatgyártásig, és komoly befektetők állnak mögöttük. A PIF, a végtelen mennyiségű pénzzel gazdálkodó szaúdi befektetési alap 62 százalékos részesedéssel rendelkezik az autógyártóban. Így önmagában az, hogy jelenleg még veszteségesen üzemelnek nem lenne túl nagy tragédia, de úgy néz ki nem egyszerűen csak arról van szó, hogy mindössze a gyártás első, alacsony darabszámú fázisát kell túlélni. Most a fix költségekből is faragni kell. Hivatalos A sajtóértesüléseket a Lucid egy az amerikai tőzsdefelügyelethez, az SEC-hez is benyújtott hivatalos dokumentumban is megerősítette. Ezek szerint a munkatársak 18 százalékát kell elküldeniük, amely a vállalat szerint nagyjából 1300 főt jelent. Peter Rawlinson, az autógyártó vezetője, az SEC beadványban nyilvánosságra hozott belső levélben sajnálatát fejezte ki mindazon alkalmazottak és kölcsönzött munkaerő felé, akiktől el kell köszönniük, és ígéretet tett rá, hogy a következő három napban minden érintettet tájékoztatni fognak. Az autógyártó a lépést a költségek csökkentésével indokolta, és a levél szerint bár több módon is igyekeznek elérni ezeket a kitűzött célokat, de sajnos nem tudták elkerülni a leépítéseket sem. Reményeik szerint a vállalat így agilisebb és ellenállóbb lesz. Változatlan tervek Rawlinson a levelében arról is beszél, hogy a lépés nem érinti az autógyártó terveit. Az autógyártó továbbra is dolgozik a nemzetközi terjeszkedésen, és 2024-re ígéri a Gravity SUV gyártásának kezdetét. A mostani leépítés egyszeri 24-30 millió dolláros kiadással jár a végkielégítések és juttatások kifizetése valamint az átszervezések kapcsán. A Lucid tavaly 7180 autót gyártott le, amelyből 4369-et szállított le ügyfeleinek. Tavaly még csak pletyka szinten olvastunk róla, de a vállalat negyedéves jelentéseinek számai azóta már megerősítették azt is, hogy a vásárlók egy jelentős része visszamondta a megrendelését. A vállalat harmadik és negyedik negyedéves jelentése között 6000 darabbal csökkent az előrendelések száma*, de csak kevesebb, mint 2000 autót szállítottak le – a különbség, feltehetőleg, törölt rendelés. A Lucid 2023-ra 10-14 ezer autó leszállításával számol és 1,5-1,75 milliárd dollárt kíván beruházni. 2022-ben a cég készpénz tartaléka 6,2-ről 4,4, milliárd dollárra csökkent, de úgy látják a működés 2024 elejéig mindenképp biztosított. Tavaly 600 milliós bevétel mellett 1,3 milliárd dollár veszteséget termelt a vállalat, de ez már csak fele volt az egy évvel korábbi negatív eredménynek. *A fenti számítás csak megközelítő, mivel az előrendelések számát a Lucid nem a pénzügyi negyedév végén, hanem a negyedéves jelentés kiadását megelőző nappal frissíti. Új akkuszállítója van a Lucidnak Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!