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
auto

Adásvételi Szerződés lett az alcíme a Tesla által alkalmazott Gépjármű Megrendelési Megállapodásnak, hogy elfogadják a dokumentumot a villanyautós pályázatban, és a tartalom is módosult a követelményeknek megfelelően.

Olvasóinktól számos aggódó megkeresést kaptunk a héten, és a sajtóban is megjelentek olyan információk, amely szerint formai okokból kimaradhat a Tesla a jövő héten induló elektromosautó-vásárlást ösztönző állami programból.

Legfontosabb tudnivalók a villanyautós állami támogatásról

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

A problémát az jelentette, hogy a megrendelési megállapodás nem tartalmazta az összes, a pályázati felhívás által megkövetelt tartalmi elemet, ami miatt a tavaly Magyarországon az új elektromos autók piacának 23%-át (5807-ből 1316 autó) megszerző gyártó modelljeire nem járna a 4 millió forintos támogatás.

Állami támogatás kisokos – a lízingekről

A kérdéssel megkerestük a pályázati felhívásban megadott ügyfélszolgálatot és az illetékes minisztériumot is, de egyelőre sajnos nem kaptunk választ.

Frissítés (2024.02.05 9:30): megérkezett a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium válasza:

Az adásvételi szerződésként benyújtott dokumentumok megítélésénél a Támogató a polgári jog általános szabályaiból indul ki, ebből következően megnevezésétől függetlenül elfogad minden olyan dokumentumot, amely igazolja, hogy a két fél az adott gépjármű értékesítésében (eladásában és megvételében) megállapodott.

Követelmény azonban, hogy a dokumentumból vagy dokumentumokból kiderüljön a kölcsönösség. Míg a megrendelés – a köznyelvben használt értelmében – egy egyoldalú nyilatkozat a vételi szándékról, addig a szerződés kétoldalú, szerepel benne az eladó elfogadása is. A szerződésnek azonban nem szükséges egy egységes dokumentumban létrejönnie, az megvalósulhat a felek által külön-külön megtett nyilatkozatban is, például megrendelés és annak elfogadása formájában. Az elfogadhatóság feltétele emellett a felhívás 11.1 pontja szerinti tartalmi előírásoknak való megfelelés.

Fentiek alapján a benyújtandó dokumentum esetében nem elvárás az „adásvételi szerződés” kifejezés feltüntetése, a Támogató a dokumentumok tartalma alapján ítéli meg azt.

A pályázati felhívás 11.1 pontja szerint az adásvételi szerződésnek az alábbi információkat kell tartalmaznia:

  • szerződés tárgya (jármű pontos típusa, darabszáma, gyártója);
  • szerződött összeg (nettó-bruttó vételár, lízingdíj);
  • felszereltség, műszaki paraméterek (akkumulátor kapacitás);
  • előleg összege;
  • szállítási határidő;
  • a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM
    rendelet szerinti kategória.

Olvasónktól azonban kaptunk egy friss Megrendelési Megállapodást, amely a korábbiakkal ellentétben alcímként már az „Adásvételi szerződés” kifejezést is tartalmazza, ezen kívül a Tesla kijelenti, hogy az akkumulátor kapacitása nagyobb, mint 59 kWh, a jármű a KÖHÉM rendelet szerint M1 kategóriába tartozik, valamint a becsült szállítási határidőt is.

A Tesla a Megrendelési megállapodást/Adásvételi szerződést a Tesla fiókban megadott adatokkal állítja ki, így érdemes a megrendelés elküldése előtt ellenőrizni, hogy biztosan annak a cégnek az adatai szerepeljenek a megfelelő mezőben, amely pályázni szeretne, ez persze elsősorban azokat érinti, akik korábban már regisztráltak Tesla fiókot, például a Supercharger szavazáshoz.

Remélhetőleg ez a dokumentum már a Támogató számára is megfelelő. Amennyiben kérdésünkre választ kapunk, frissítjük a cikket.

Vállalkozók: hülyeség villanyautót venni?

 

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.