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
auto
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

A BYD villanyautóit lehet szeretni vagy szidni is akár, de az kétségtelen, hogy a kínai autóipari óriás rövid idő alatt hatalmas népszerűségre tett szert Európában, és a villanyautós állami támogatásra jelentkezők között is az egyik legkeresettebb márkának számít. Bár hazánkban csak az elmúlt hónapokban véste be magát a köztudatba, a vállalat már 2021 óta szállít személyautókat Európába – az európai karrier a Tang SUV norvégiai forgalmazásával indult –, és még régebb óta van jelen a haszongépjármű-piacon.

Megnyílt a harmadik magyarországi BYD szalon

Személyautó-portfóliója jelenleg összesen hat tisztán elektromos modellből áll: a BYD Atto 3 egy kompakt SUV, a BYD Han egy felső-középkategóriás szedán, a BYD Tang a felső-középkategóriás SUV kategória tagja, a BYD Dolphin a kompakt ötajtós szegmenst erősíti, a BYD Seal a középkategóriás szedánok iránt érdeklődők rendeléseit várja, a BYD Seal U-t pedig középkategóriás SUV-ként emlegeti a gyártó. Hamarosan azonban tovább bővül ez a lista: a Genfi Autószalonon további újdonságok leleplezésére készül a vállalat.

Ütős áron érkezett Magyarországra a BYD Seal U

A legnagyobb újdonság alighanem a BYD új prémium márkájának európai bevezetése lesz. A Yangwang az új energiákkal hajtott járművek legmagasabb kategóriáját képviseli, és eddig két terméket láthattunk a luxusmárka logója alatt: az egyik az U9 hiperautó, a másik pedig az U8 off-road SUV, ez utóbbit viszi Svájcba a kínai cég.

Új márkával támad Kína kedvenc autógyártója

A több mint 1100 lóerős szabadidőautót az e4 névre keresztelt hajtásrendszer mozgatja, amelyben négy villanymotor egymástól függetlenül hajtja a jármű négy kerekét. Ezzel a tapadás és a nyomatékátvitel pontosan vezérelhető rendkívül rövid reakcióidőkkel, így akár egy helyben is képes megfordulni az autó. Az U8 tapadását és nehéz terepen való boldogulását a DiSus-P elnevezésű, intelligens szabályozású hidraulikus felfüggesztés is segíti.

Yangwang U8

A BYD másik prémium márkája, a Denza szintén készül újdonsággal. Genfben mutatkozik be az N7 jelű sportos, középkategóriás tisztán elektromos hajtású SUV, amely Kínában a premierjét követő 24 órában közel 12 ezer előrendelést gyűjtött be. Emellett a Müncheni Autókiállításon tavaly bemutatott D9 elektromos egyterűt is megtekintheti a közönség a márka standjánál.

Bemutatták a BYD új prémium márkájának második autóját: Denza N7

Mint nemrég beszámoltunk róla, a Tang EV-re jelentős műszaki megújulás vár, s az új változat érkezését most meg is erősítette a BYD. Az elektromos SUV hatótávolsága 530 kilométerre nő a WLTP szabvány szerint, azaz durván 130 km-rel megy majd messzebbre egy töltéssel, mint elődje.

Megújul a BYD Tang, 130 kilométerrel nő a hatótáv

A világ legnagyobb elektromosított járműveket gyártó vállalata azoknak is szolgál látnivalóval, akik még nem köteleződtek el 100%-ban az elektromos hajtás mellett: Genfbe érkezik a BYD Seal U DM-i, mely a márka legelső európai plug-in hibridjeként kerül forgalomba.

A BYD közel 1000 négyzetméter területen sorakoztatja fel újdonságait az autószalonon. A márka sajtótájékoztatójára február 26-án kerül sor.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás