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
auto

Olasz gyárból jöhetnek kínai villanyautók

üzlet

Ahogy arról tavaly októberben már beszámoltunk, kisebb meglepetést okozott a Stellantis azzal, hogy a korábban a kínai kivonulással kacérkodó vállalat 1,6 milliárd dollárért megvette egy viszonylag kis helyi autógyártó, a Leapmotor 21 százalékát.

Még az is lehet, Észak-Olaszországban készülnek majd a kínaiak Európának szánt autói, elkerülve az uniós vámokat.

Olasz meló

A tavaly bejelentett üzlet részeként egyébként a két cég létrehozott Hollandiában egy vegyesvállalatot is, amelynek 51 százaléka az európai multié. A Stellantis egyébként nemcsak a Leapmotor kínai autóinak importjára, de azok Kínán kívüli gyártására is exkluzív jogokat kapott.

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

Kínai villanyautó-márkát hoz Európába a Stellantis

Az elgondolkodtató részletek most kezdenek igazán értelmet nyerni, ugyanis a Stellantis azt fontolgatja, hogy az alacsony kihasználtsággal üzemelő, Torinó Mirafiori nevű negyedében működő és arról elnevezett gyárában meg is kezdené 2026-2027 tájékán a kínai villanyautók gyártását.

Ilyen olcsó kínai villanyautót hozhat Európába a Stellantis

Az Automotive News Europe értesülései szerint, évente 150.000 olcsó villanyautó érkezhetne az olasz gyárból, ahol jelenleg az elektromos Fiat 500, és a Maserati Levante készülnek – előbbi tavaly 77.000, utóbbi 9000 példányban, ami nem elég a gyár nyereséges üzemeltetéséhez. A Levante gyártását ráadásul márciusban be is fejezik, az utód pedig egy másik olasz gyárban készül majd 2027-től.

Az autóipari szaklap úgy tudja, a jelenleg futó Fiat 500 E napjai is meg vannak számlálva, 2026 végén váltja egy új, a Stellantis STLA Small nevű, kisautókhoz készített padlólemezén érkező modell, amely valószínűleg valamelyik olyan európai gyárból érkezik majd, ahol a testvérei is készülnek.

A hír magját a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares hintette el még pénteken, az olasz sajtóban idézett mondatokat pedig később megerősítette a vállalat egy szóvivője, de a részletekbe nem akart belemenni.

Az autógyártó egyébként ígéretet tett a vállalatban résztulajdonos olasz kormánynak, hogy évi 750.000 autót fog gyártani az országban, ám a sok ismert európai és amerikai márka összeolvadásával létrehozott óriásvállalat jelenleg jelentős kihasználatlan gyártási kapacitással rendelkezik.

Visszavesz a termelésből a Stellantis és az Audi egy-egy üzeme is

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.