PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Olasz gyárból jöhetnek kínai villanyautók

üzlet
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

Ahogy arról tavaly októberben már beszámoltunk, kisebb meglepetést okozott a Stellantis azzal, hogy a korábban a kínai kivonulással kacérkodó vállalat 1,6 milliárd dollárért megvette egy viszonylag kis helyi autógyártó, a Leapmotor 21 százalékát.

Még az is lehet, Észak-Olaszországban készülnek majd a kínaiak Európának szánt autói, elkerülve az uniós vámokat.

Olasz meló

A tavaly bejelentett üzlet részeként egyébként a két cég létrehozott Hollandiában egy vegyesvállalatot is, amelynek 51 százaléka az európai multié. A Stellantis egyébként nemcsak a Leapmotor kínai autóinak importjára, de azok Kínán kívüli gyártására is exkluzív jogokat kapott.

Kínai villanyautó-márkát hoz Európába a Stellantis

Az elgondolkodtató részletek most kezdenek igazán értelmet nyerni, ugyanis a Stellantis azt fontolgatja, hogy az alacsony kihasználtsággal üzemelő, Torinó Mirafiori nevű negyedében működő és arról elnevezett gyárában meg is kezdené 2026-2027 tájékán a kínai villanyautók gyártását.

Ilyen olcsó kínai villanyautót hozhat Európába a Stellantis

Az Automotive News Europe értesülései szerint, évente 150.000 olcsó villanyautó érkezhetne az olasz gyárból, ahol jelenleg az elektromos Fiat 500, és a Maserati Levante készülnek – előbbi tavaly 77.000, utóbbi 9000 példányban, ami nem elég a gyár nyereséges üzemeltetéséhez. A Levante gyártását ráadásul márciusban be is fejezik, az utód pedig egy másik olasz gyárban készül majd 2027-től.

Az autóipari szaklap úgy tudja, a jelenleg futó Fiat 500 E napjai is meg vannak számlálva, 2026 végén váltja egy új, a Stellantis STLA Small nevű, kisautókhoz készített padlólemezén érkező modell, amely valószínűleg valamelyik olyan európai gyárból érkezik majd, ahol a testvérei is készülnek.

A hír magját a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares hintette el még pénteken, az olasz sajtóban idézett mondatokat pedig később megerősítette a vállalat egy szóvivője, de a részletekbe nem akart belemenni.

Az autógyártó egyébként ígéretet tett a vállalatban résztulajdonos olasz kormánynak, hogy évi 750.000 autót fog gyártani az országban, ám a sok ismert európai és amerikai márka összeolvadásával létrehozott óriásvállalat jelenleg jelentős kihasználatlan gyártási kapacitással rendelkezik.

Visszavesz a termelésből a Stellantis és az Audi egy-egy üzeme is

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás