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 Megoszlik a villanyautósok véleménye arról, hogy hol van a töltőcsatlakozó ideális helye az autón, a választ ugyanis nagyban befolyásolják a felhasználók töltési szokásai. A Tesla töltőhálózatának minden autómárka számára való megnyitása – mely egy óriási segítség a hazai elektromosautó-használóknak is – egy újabb fordulatot jelentett ebben a vitában, merthogy akik nem Teslával próbálnak tölteni a Superchargereken, azoknak – néhány modell kivételével – rendszerint ügyeskedniük kell a beállással, és a töltőkábel csak úgy ér el villanyautójuk csatlakozójáig, ha két töltőállást foglalnak el. Márpedig a Superchargerek súlya a töltőhálózaton belül – különösen Észak-Amerikában – akkora, hogy ez akár az autók tervezését is befolyásolhatja. Alighanem ez történik most a Riviannál: a vállalat először egy fórumozónak árulta el, majd az insideevs.com hírportálnak is megerősítette, hogy az új R2 modelljének töltőcsatlakozóját az utasoldalról a vezetőoldalra helyezik át. Noha azt nem tették hozzá, hogy valóban a Superchargereken való töltés kényelme miatt hozták meg ezt a döntést, de a modell premierét követően a gyártót keményen kritizálták amiatt, hogy „rossz” oldalra építette be a konnektort. A márciusban bemutatott Rivian R2 koncepción még jobb hátul volt a töltőcsatlakozó, de a végleges változaton már bal hátul lesz. Forrás: Rivian A tervezők akkoriban egyébként elmondták, hogy a jobboldali elhelyezéssel a járda menti töltést akarták segíteni, amely kiemelten gyakori jelenség, különösen Európában, ahol szintén árulni fogják a modellt. Az R2 2026 elején indul sorozatgyártásba az Illinois állambeli Normal városában, várhatóan évi 155 ezres darabszámban. A modell Észak-Amerikában már eleve NACS csatlakozóval jelenik meg, így adapter nélkül tud majd a Superchargereken tölteni. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikorra tervezik az európai megjelenést. Mindenkit meglepett a Rivian új modelljének premierje Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!