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
auto

A Teslával társul a Vestas a 160 millió dolláros projektben

energia

A legnépszerűbb amerikai elektromos autó gyártó, és a világ legnagyobb szélturbina gyártó vállalata dolgozik majd együtt azon a 160 millió dolláros (42 milliárd forintos) ausztráliai energetikai projekten, mely a világon először köti össze a szélturbinákat, a napelemeket, és az energiát tároló egységet, mielőtt bevezetnék az elektromos áramot az ausztrál hálózatba. A Kennedy Energy Park első fázisában egy 12 darab, 3,6 MW-os V136-os szélturbinából, 15 MW napelemből, és egy 4 megawattórás lítium-ion akkumulátorból álló rendszert állítanak fel a szakértők, melyekből a turbinákat a Vestas gyártja és szállítja, az akksi a Tesla feladata lesz, és ezt az egészet a Vestas vezérlőrendszere fogja irányítani. A V136-os turbinák egyébként a legnagyobbak, amelyeket valaha a kontinensen telepítettek. Az ausztrál Queensland-ben megvalósuló projekt első fázisának munkálatai várhatóan 2018 végére fejeződnek be, lehetővé téve 35 000 háztartás energiaellátását, azonban a munkák minden bizonnyal tovább folytatódnak egy 1,2 gigawattos energiapark létrehozásának érdekében.

A hangsúly viszont nem azon van, hogy megint egy megújuló energiaforrást hasznosító projektbe történt hatalmas értékű beruházás ismételten nyomatékosítva a megújulók dominanciáját az energiapiacon (habár persze ez is lényeges), hanem azon, hogy most először a szél és a nap által generált energiát tervezik összekapcsolni, sőt, mi több, tárolni. Míg a magyar szakértők már „tudományosan” megfogalmazták, hogy a „nap-és szélenergiának nincs jövője, mert nem süt mindig a nap, és nem fúj mindig a szél”, addig külföldön ráébredtek arra, hogy a szél és a nap által termelhető energia nagyon sokszor időben kiegészíti egymást, és ha netalántán éppen egyik sem termelne, akkor is fedezhető a szükségletünk egy akkumulátorban eltárolt energiából. Egyébiránt a queensland-i projekt ötlete is a szél kiszámíthatatlanságából adódott: bár a légmozgás megfelelően erős, a termelés főleg a késő délutáni órákra jellemző, emiatt indokolt a napelemek és egy tárolóegység telepítése is.

Forrás: Bloomberg, Electrek

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

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.