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 A legnépszerűbb amerikai elektromos autó gyártó, és a világ legnagyobb szélturbina gyártó vállalata dolgozik majd együtt azon a 160 millió dolláros (42 milliárd forintos) ausztráliai energetikai projekten, mely a világon először köti össze a szélturbinákat, a napelemeket, és az energiát tároló egységet, mielőtt bevezetnék az elektromos áramot az ausztrál hálózatba. A Kennedy Energy Park első fázisában egy 12 darab, 3,6 MW-os V136-os szélturbinából, 15 MW napelemből, és egy 4 megawattórás lítium-ion akkumulátorból álló rendszert állítanak fel a szakértők, melyekből a turbinákat a Vestas gyártja és szállítja, az akksi a Tesla feladata lesz, és ezt az egészet a Vestas vezérlőrendszere fogja irányítani. A V136-os turbinák egyébként a legnagyobbak, amelyeket valaha a kontinensen telepítettek. Az ausztrál Queensland-ben megvalósuló projekt első fázisának munkálatai várhatóan 2018 végére fejeződnek be, lehetővé téve 35 000 háztartás energiaellátását, azonban a munkák minden bizonnyal tovább folytatódnak egy 1,2 gigawattos energiapark létrehozásának érdekében. Forrás: Queensland M&E Bulletin A hangsúly viszont nem azon van, hogy megint egy megújuló energiaforrást hasznosító projektbe történt hatalmas értékű beruházás ismételten nyomatékosítva a megújulók dominanciáját az energiapiacon (habár persze ez is lényeges), hanem azon, hogy most először a szél és a nap által generált energiát tervezik összekapcsolni, sőt, mi több, tárolni. Míg a magyar szakértők már „tudományosan” megfogalmazták, hogy a „nap-és szélenergiának nincs jövője, mert nem süt mindig a nap, és nem fúj mindig a szél”, addig külföldön ráébredtek arra, hogy a szél és a nap által termelhető energia nagyon sokszor időben kiegészíti egymást, és ha netalántán éppen egyik sem termelne, akkor is fedezhető a szükségletünk egy akkumulátorban eltárolt energiából. Egyébiránt a queensland-i projekt ötlete is a szél kiszámíthatatlanságából adódott: bár a légmozgás megfelelően erős, a termelés főleg a késő délutáni órákra jellemző, emiatt indokolt a napelemek és egy tárolóegység telepítése is. Forrás: Bloomberg, Electrek Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!