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 A szlovák GreenWay új tarifacsomagjáról szóló hír írásakor jutottam el a cég honlapjára, ahol egy újabb érdekességet találtam. A vállalat még januárban számolt be arról, hogy átadták Közép- és Kelet-Európa első akkumulátoros energiatároló egységgel kiegészített elektromos autó villámtöltőjét. A GridBooster névre hallgató rendszert a pozsonyi Avion bevásárlóközpontba telepítették, ami egy korábban beüzemelt kültéri, illetve egy a mélygarázsba frissen felállított második villámtöltő működését hivatott segíteni. A két töltőről egyszerre akár négy autó is villámtölthető, ami az akkumulátornak köszönhetően a szokásosnál jóval kisebb teljesítményű hálózatról is megoldható. A rendszer lelke egy 52 kWh energiatároló képességű akkumulátorcsomag, ami maximum 60 kW teljesítményt képes leadni (nem világos, hogy mi a különbség a kW és a kWh között?), így töltés idején jelentősen csökkenti a hálózat terheltségét. A GridBooster akkumulátorai a töltések között a rendelkezésre álló teljesítménnyel töltődnek, hogy a következő autók megérkezésekor a szükséges mértékben ki tudják egészíteni a hálózatról elérhető teljesítményt az autók töltéséhez. Így a hálózat terheltsége sokkal egyenletesebb, és alacsonyabban tarthatók a töltéskor keletkező csúcsok, illetve ebben a konkrét esetben nem kellett a második töltő felállításához az elektromos hálózatot bővíteni. A rendszer alkalmas a helyben napelemekkel termelt energia eltárolására, illetve feltölthető a völgyidőszakban olcsóbban elérhető energiával is. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!