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
auto

Nagyobb csomagteret kap Európa egyik legnépszerűbb elektromos autója, a Renault Zoe, miután a gyártó úgy döntött, hogy időszerű lenne az áruszállításra alkalmas villanymeghajtású modellek kínálatának bővítése – írta meg a német Auto Motor und Sport. A hátsó ülések eltávolításával megnövelt rakterű Cargo változat dimenzióiról és specifikációjáról egyelőre nem derültek ki pontos adatok, mindössze annyit lehet tudni, hogy még idén megvásárolhatóvá válik. A haszongépjárművé alakított Zoe talán nem mindenki számára új keletű gondolat, 2016 őszén ugyanis Békéscsabán már feltűnt egy ilyen e-VAN néven, ami magyar mérnökök keze munkája által készült. Az az autó 1,3 köbméteres raktérrel rendelkezett. A Renault modellpalettája jelenleg kettő tisztán elektromos furgont tartogat a vásárlóknak, a Kangoo Z.E.-t és a Master Z.E.-t, továbbá a Twizy is elérhető Cargo változatban, melynek csomagtere kis mennyiségű áru szállításánál lehet hasznos. A 2018-as németországi értékesítési adatok azonban arra mutattak rá, hogy robbanásszerűen megnőtt a zéró emissziós csomagszállító gépkocsik iránti kereslet, köszönhetően annak, hogy a városok vezetői  többé nem látják szívesen a belsőégésű motoros járműveket. A Renault Kangoo Z.E.-ből majdnem 75%-kal több fogyott tavaly, mint 2017-ben.

Uwe Hochgeschurtz, a francia autógyártó németországi igazgatója elmondta, hogy a vállalat jelenleg képtelen kielégíteni az elektromos furgonokra jelentkező egyre növekvő keresletet, aminek legfőbb oka az akkumulátorok beszerzése körüli problémák. A Renault azonban úgy véli, hogy ezt 2019-ben orvosolni tudja, és a Zoe Cargo is sikeres lesz a fogyasztók körében. A közeljövőben a Kangoo Z.E. is megújul, a Twizy sorsa ellenben bizonytalan a gyártás Spanyolországból Dél-Koreába való áthelyezése miatt. 2020-ban hibridekkel bővül a modellpaletta: a Clio sima hibridként, a Captur és a Mégane pedig konnektoros hibridként kerül a kereskedésekbe.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás