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 Az elmúlt héten már olvastunk hasonlót egy jól értesült informátortól az egyik legnagyobb Teslás fórumon, de mivel egy anonim internetes forrásról volt szó, így nem akartunk pletykákat terjeszteni. Most azonban a CleanTechnica is hasonló információkat kapott: a Tesla szállíthatja a GM új villanyos pick-upjának hajtásláncát. A hír sokkal nagyobb horderejű, mint azt mi Magyarországról gondolnánk és nem az egyedüli együttműködés amire a Tesla készül. Évi 3 millió pick-up Évente majd két és fél millió nagy méretű és 500 ezer kis méretű pick-upot adnak el az USA-ban és előbbi kategória adja az ország legnépszerűbb autóját a Ford F-sorozatát. A hatalmas F150-ből (illetve a 250-es és 350-es testvérmodellekből) több mint 900 ezer fogyott 2018-ban – Kanadát is hozzáadva pedig 1 millió feletti számot kapunk. A 6 legnépszerűbb pick-up eladásainak változása a carsalesbase adatai szerint. És bár a győztes nevét mindenki ismeri, mi most a második helyezettre a Chevrolet Silverado-ra és a negyedik GMC Sierrára fókuszálunk, hiszen mindkettő GM márka. Előbbiből 585 ezer, utóbbiból 220 ezer kelt el tavaly, de ami rossz, hír, hogy míg a két típus eladásai évek óta stagnálnak, a Fiat Chrysler RAM márkájának versenyzője évről évre tör fel a második helyre. Forrás: carsalesbase.com A Ford nemrég jelentette be, hogy készül a piacvezető F150 elektromos verziója és már volt lesifotó is a tesztelés alatt álló autóról. Ebben a helyzetben sokat javíthatna a GM helyzetén, ha nagyot tudnának villantani egy saját villanyos vetélytárssal a 3 milliós piacon. Nem példátlan A GM jelenlegi egyetlen teljesen elektromos autója a Bolt (Ampera-e), amelynek teljes hajtásláncát az LG szállítja. Ez magában foglalja az akkumulátort a teljes elektronikával, a villanymotorokat és az invertert is. A hírek szerint most a Teslával is hasonló megállapodás készül, aminek hatására a piacvezető villanyautó gyártó teljes tapasztalatát és rutinját is megvásárolná az amerikai óriás, hiszen saját belső tapasztalata kevés van ezen a téren. Mégis a legnagyobb fegyvertény a Tesla akkumulátor gyára és nevadai gyártási kapacitása, valamint a fejlesztési idő jelentős lerövidítése lenne. 2019 Chevy Silverado. Forrás: GM A Tesla oldalán sem példátlan egy ilyen megállapodás. A kaliforniai cég korábban a Toyota RAV4 és a Mercedes B250e hajtásláncáért volt felelős és ez biztos megrendelést, stabil bevételt jelentett a cég életének korai éveiben, még akkor is ha a volumen szerény volt. Most valószínűleg jóval nagyobb darabszámról beszélünk és a fejlesztési költség sem lenne óriási, hiszen a Model 3 aksijait és motorjait is újrahasznosíthatná a projekthez. Utóbbi lesz a cég kamionjának hajtóműve is, tehát a szükséges teljesítmény és megbízhatóság megvan, a Gigafactory 1 pedig rendelkezik elég hellyel a gyártás bővítéséhez. (A Model 3 teljes hajtáslánca itt készül, tehát a fremonti gyár amúgy is szűkös kapacitásait a megállapodás nem érintené). 2019 GMC Sierra. Forrás: GM A Merci is? Arról már korábban szó volt, hogy a Tesla esetleg a Mercedesszel közösen dolgozna egy villany kisárusszállítón, de ennek kimenetele még szintén bizonytalan. Elon Musk egy tavaly novemberi Twitter üzenetében méltatta a Mercedes Sprinter furgonjait amelyeket a Tesla saját szerviz folttája is előszeretettel használ. Maybe interesting to work with Daimler/Mercedes on an electric Sprinter. That’s a great van. We will inquire. — Elon Musk (@elonmusk) November 19, 2018 Musk azonban azt is kiemelte, hogy nincs kapacitásuk ennyi mindent egyszerre fejleszteni, tehát a megállapodás úgy nézhetne ki, hogy ők megveszik a Mercitől a „csupasz” Sprinter vázat, motor, aksi és számítástechnika nélkül, majd „teslásítják” azt. Lot on our plate, so it’s either get van gliders (no battery, powertrain or compute tech) from Daimler & produce sooner or do all & produce later. Not a big difference to total vehicles produced either way. Priority list is Model Y, solar roof tiles, pickup, semi, Roadster. — Elon Musk (@elonmusk) November 19, 2018 Bár ezt ekkor csak egy szokásos Musk hóbortnak vették, sokak meglepetésére a Daimler legutóbbi pénzügyi jelentése kapcsán tartott telekonferencián a konszern leköszönő elnöke, Dieter Zetsche, egy riporter kérdésére válaszul megemlítette, hogy tárgyalásokat folytatnak az amerikai gyártóval, de még semmi nem dőlt el. Egyelőre azt sem tudjuk, ezeket a furgonokat a Tesla a nagyközönségnek is árulná-e, vagy csak a saját flottáját egészítené-e ki. Forrás: Mercedes-Benz Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!