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 Nem szeretnénk beszállni az álhír gyártók sorába, mi is írtunk már GM-Tesla megállapodás pletykákról, amiből nem lett semmi, de most úgy néz ki, már-már hivatalos megerősítést kaptunk egy másik üzletről. Az FCA (Fiat Chrysler Automobiles) már jelenleg is kapcsolatban áll a Teslával, mivel egy friss megállapodás szerint, pár százmillió euróért cserébe a kaliforniai gyártó belement, hogy a károsanyag kibocsátás tekintetében közös flottának számítsanak az autóik. Ezzel az FCA elkerüli az akár 2 milliárdos EU büntetést, a Tesla pedig ingyen pénzt kap. Win-win. A legújabb hírek szerint viszont az amerikai-olasz konglomerátum hamarosan aksikat, vagy akár komplett hajtásláncot vásárolhat a Teslától. Megerősítés Amikor a Morgan Stanley egyik elemzője Adam Jonas a legutóbbi Tesla negyedéves konferencia híváson feltette a kérdést Elon Musknak, hogy tervezik-e, hogy más gyártók beszállítói legyenek, egy semmitmondó „ha van érdeklődés rá, eddig sem zárkóztunk el” választ kapott – úgyhogy én meg sem írtam. Nálam szemfülesebb Youtuberek – illetve akiknek ez a telekonf nem hajnali 1-kor volt – már akkor megjegyezték, hogy feltűnően sokat, vagy fél percet várt Musk a válasszal, miközben a háttérben a többiekkel egyeztetett. Forrás: Tesla Nos Jonas valószínűleg valamit tudhatott, ezért kérdezősködött, ugyanis most betelefonált az FCA negyedéves konferenciájára és megkérdezte őket is, fognak-e a Teslától alkatrészeket vagy technológiát vásárolni. Meglepően őszinte választ kapott Mick Manleytől a konszern vezérigazgatójától: Helytelen lenne, ha erre nemmel válaszolnék. Az FCA vezére azt is hozzátette, hogy akár a teljes gördeszka padlólemezt megvásárolhatják a Teslától, aztán majd hozzáigazítják a felfüggesztést az aktuális modellhez ami alá bepakolták. Ugyan erről nem esett szó, de ha a hajtáslánc a Teslától jön, az sem lenne ördögtől való, ha a FCA járművei hozzáférést kapnának a Supercharger hálózathoz. Lesz erre kapacitás? Egy ilyen üzlet megint csak mindenkinek jó lenne. A Tesla ismét stabil és valószínűleg szép haszonkulccsal dolgozó bevételi forráshoz jutna, az FCA pedig több évnyi fejlesztést megspórolva hozzáférést kapna a vezető villanyautó gyár technológiájához. Az amerikai-olasz cég egyébként épp a napokban jelentette be egyesülését a PSA csoporttal, tehát így a potenciális üzlet is nagyobb szabású lehet mint azt korábban gondoltuk. Forrás: Tesla A Tesla szempontjából az FCA, vagy az új FCA-PSA nem igazán versenytárs. A cég portfóliójából talán a Maserati áll legközelebb a kaliforniaiak célközönségéhez, de az olasz prémium márka drágább, magasabb presztízsű kocsikat gyárt és éves eladásai nagyjából annyit tesznek ki, amennyit a Tesla 1 hónap alatt értékesít. A Fiatot is tulajdonoló multi ugyan rendelkezik villanyautó platformmal – elsősorban a Maserati új fejlesztései okán – és a PSA révén még további villanyos megoldásokhoz jut, ez utóbbi a kis városi autók – 208-e, e-Corsa, Ion és C Zero – oldaláról jön. Pont középen van egy tátongó lyuk, amihez a Tesla technológia tökéletes. De honnan lesz ehhez elég kapacitása a kaliforniaiaknak, ha már most is a cellák száma fogja meg a termelést? Nos itt jöhet képbe a további Tesla Gigafactoryk építése. Ha mondjuk az FCA-PSA anyagilag beszállna az európai GF4 építésébe, akkor a Tesla is gyorsabban haladhatna a beruházással, a kapacitást pedig eleve úgy terveznék, hogy mindkét vállalat igényeit kielégítse. Valószínűleg – és ez már csak az én elmélkedésem – az FCA-PSA azzal tenné a legnagyobb szívességet mind magának, mind a Teslának, ha valamelyik, a közelgő racionalizálás után bizonytalan sorsúvá váló európai gyárukat dobná be a közösbe, adná el a Teslának, így nem kellene nulláról kezdeni a gyárépítést és az engedélyeztetési eljárást, illetve a munkaerő és az infrastruktúra egy része is adott lenne. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!