Villanyóra #7 – 1 millió km, sorban állás a töltőknél

A villanyautók környezeti lábnyomát a tiszta működés ellenére úgy lehet nagyon hatékonyan megnövelni, ha azt mondjuk, hogy 150 ezer km-enként kell bele újabb 80-100 kWh-nyi akkumulátor. Egyre több példa mutatja azonban, hogy az elektromos autók akkumulátorai zokszó nélkül kibírják ennek a többszörösét is. Az első Tesla a napokban érte el az 1 millió km-t, de van 750 ezer km-en túl lévő példány is. A mai adásban ez is téma volt.

Ó, mennyire szereti a villanyautó ellenes média az amerikai hálaadást, amikor a lakosság 1/6 része kel útnak lényegében ugyanazon a napon, hogy meglátogassa a több száz km-re lakó rokonait. Ilyenkor akad két Supercharger állomás, ami annak ellenére sem győzi a forgalmat, hogy az egyiken 40 töltőoszlop található. Az okokról, a valós probléma méretéről és a Tesla megoldásáról beszélgettünk a Villanyórában.

Tibor egy hétig Jaguar i-Pace-re cserélte a Leaf-jét, amiről elárult néhány dolgot még a részletes teszt megjelenése előtt.

Advertisement

A Villanyóra ezen az oldalon túl egyre több olyan podcast platformon is elérhető, mint az iTunes, a Spotify, a Google Play Music / Google Podcasts, Player FM. Ha ezek valamelyikén szeretnétek hallgatni, akkor csak keressetek rá a Villanyóra szóra az applikációban. Ha egy pozitív értékeléssel tudnátok segíteni, hogy a Villanyóra híre a lehető legtöbb emberhez eljusson, azért nagyon hálásak lennénk. Szinte mindegyik applikáció kínál lehetőséget egy-egy podcast csatorna  értékelésére.

EZT OLVASTAD MÁR?  Villanyóra #25 – Villanyautózás hálózati áram nélkül

Elektromos autót használsz?

Antalóczy Tibor

A Villanyatosok.hu főszerkesztője, illetve a Villanyautósok Közösségének egyik alapító tagja, e-mobilitás szakértő. 2014 óta aktív elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.