PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 29. péntek

A villanyautók környezeti lábnyomát a tiszta működés ellenére úgy lehet nagyon hatékonyan megnövelni, ha azt mondjuk, hogy 150 ezer km-enként kell bele újabb 80-100 kWh-nyi akkumulátor. Egyre több példa mutatja azonban, hogy az elektromos autók akkumulátorai zokszó nélkül kibírják ennek a többszörösét is. Az első Tesla a napokban érte el az 1 millió km-t, de van 750 ezer km-en túl lévő példány is. A mai adásban ez is téma volt.

Ó, mennyire szereti a villanyautó ellenes média az amerikai hálaadást, amikor a lakosság 1/6 része kel útnak lényegében ugyanazon a napon, hogy meglátogassa a több száz km-re lakó rokonait. Ilyenkor akad két Supercharger állomás, ami annak ellenére sem győzi a forgalmat, hogy az egyiken 40 töltőoszlop található. Az okokról, a valós probléma méretéről és a Tesla megoldásáról beszélgettünk a Villanyórában.

Tibor egy hétig Jaguar i-Pace-re cserélte a Leaf-jét, amiről elárult néhány dolgot még a részletes teszt megjelenése előtt.

A Villanyóra ezen az oldalon túl egyre több olyan podcast platformon is elérhető, mint az iTunes, a Spotify, a Google Play Music / Google Podcasts, Player FM. Ha ezek valamelyikén szeretnétek hallgatni, akkor csak keressetek rá a Villanyóra szóra az applikációban. Ha egy pozitív értékeléssel tudnátok segíteni, hogy a Villanyóra híre a lehető legtöbb emberhez eljusson, azért nagyon hálásak lennénk. Szinte mindegyik applikáció kínál lehetőséget egy-egy podcast csatorna  értékelésére.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.