Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9wYnYvdmVoaWNsZXMvcHY1LWNhcmdvL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9jYW1wYWlnbj1wdjV2aWxsYW55YXV0b3NvayIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9wYnYvdmVoaWNsZXMvcHY1LWNhcmdvL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9jYW1wYWlnbj1wdjV2aWxsYW55YXV0b3NvaycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIva2lhLXB2NS1jYXJnby1kZWMtNjAweDUwMC0yMDI1LTEyLTA4LmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIva2lhLXB2NS1jYXJnby1kZWMtMTMwMHg2MDAtMjAyNS0xMi0wOC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzEyL2tpYS1wdjUtY2FyZ28tZGVjLTEzMDB4NjAwLTIwMjUtMTItMDguanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A Wall Street elemzőinek 77 ezres átlagával szemben több mint 88 ezer autót szállított le a Tesla 2020 első három hónapjában. Ezzel a kaliforniai cég történetének legerősebb első negyedévét produkálta. Édes-keserű siker Alaposan meglepte az elemzőket – de még ezen sorok íróját is – a Tesla tegnap késő este publikált első negyedéves gyártási és értékesítési eredménye. A koronavírus ellenére a cég mintegy 102.672 autót gyártott le és ebből 88.400-at adott át vásárlóinak. Az elsődleges európai adatok és a járványügyi lezárások és világszerte alkalmazott kijárási korlátozások miatt én úgy számoltam, hogy az értékesítési adat közelebb lesz a 80, mint a 90 ezerhez és a részvény árának első reakciója alapján nem voltam ezzel egyedül. Bár a 2019 negyedik negyedévi adathoz képest ez visszalépés, az autóipar meglehetősen ciklikus és az év eleje mindig gyenge, ezért még normál körülmények között sem lett volna reális ennek a szintnek az újbóli megugrása. Az előző év hasonló időszakához képest azonban 40 százalékkal több autót szállítottak le, ami rendkívül figyelemreméltó – a valaha volt legjobb első negyedéves adatuk. Ami a gyártást illeti, az 33%-kal múlta felül a 2019 év eleji adatot és – hála Sanghajnak – mindössze 2%-kal volt kevesebb mint 2019 végén. A számokban most már benne vannak a Model Y első példányai is. A cég pénzügyi eredményeit nagyjából 3 hét múlva ismerhetjük majd meg, de nem tudni választ kapunk-e majd akkor a legfontosabb kérdésre: mennyire lesz borzasztó a világjárvány által inkább érintett második negyedév eredménye? Félő, hogy 3 hónap múlva egy autógyár sem fog pezsgőt bontani. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!