A családi SUV-k szegmense olyannyira népszerűnek bizonyul, hogy már a kisméretű, városi autókat gyártó Mini is itt próbál új vásárlókat szerezni, és egyből két, terepjáró kialakítású modellen is dolgozni kezdett – ezek gyártása és piaci bevezetése alighanem a legnagyobb változás lesz a brit márka történetében az ezredforduló óta, amikor is a BMW tulajdonába került. Legelőször a brit Autocar számolt be róla müncheni forrásokra hivatkozva, hogy a nagyobbik autó egy belsőégésű motorral felszerelt SUV lesz, míg a kisebbik, inkább crossoveres vonalakat hordozó modell tisztán elektromos meghajtással érkezik.
Tavaly nyáron, néhány nappal a Mini legelső sorozatgyártott villanyautójának premierje után arról írtunk, hogy Kínában a BMW és a Great Wall Motors által közös vállalkozásként működtetett Spotlight Automotive fejlesztőinek kezei között készül egy újabb elektromos kisautó, a 2011-ben bemutatott Rocketman háromajtós ferdehátú koncepció alapján. Ennek a modellnek a megvalósítása elvileg továbbra is tervben van, ám most úgy tűnik, hogy a kínaiak első Mini villanyautója mégsem ez lesz, hanem egy BMW X1 méretű ötajtós crossover. Az alap teljesen új lesz, a német és a kínai cég közösen fejleszti, az akkucsomag pedig a(z) SVOLT kobaltmentes celláiból fog felépülni az Autocar információi szerint. Az sem kizárt, hogy a Kínában fejlesztett technológiából születik majd meg az utód a BMW i3 számára.
Az elektromos Mini crossover gyártása a jelenleg épülő zhangjiagangi létesítményben fog történni Sanghajtól körülbelül 140 kilométerre, de a kínai piac mellett Európában is elérhető lesz. A gyár a tervek szerint 2022-ben készül el, és kezdetben évi 160 000 kész autót fog kibocsátani magából.