PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Olaszország Európa negyedik legnagyobb autópiaca, azonban a villanyautó eladások aránya a korábbi években sajnos elmaradt az Uniós átlagtól. Ennek okai között ott lehet, hogy az olaszok előnyben részesítik a hazai gyártók termékeit, valamint igyekeznek olcsó autókat választani (jellemzően 20 000 euró alatt keresnek új autót). A két fontos szempont egyike sem segítette a villanyautók térhódítását, hiszen azok még mindig jóval drágábbak mint az átlag kisautó kínálat, persze az extra felszereltséget bőkezűen is mérik az elektromos autóknál, de úgy tűnik ez kevésbé mozgatta meg az olasz vevők fantáziáját. A koronavírus Olaszországot elsőként és talán leginkább drasztikusan sújtotta, így nem meglepő, hogy az év első felében jelentősen visszaestek az országban az új autó eladások. 2020 első félévében 46%-kal kevesebb új autót értékesítettek, mint 2019 azonos időszakában, amely nagyobb visszaesést jelent, mint az európai (EU+EFTA+UK) 39%-os csökkenés. Új autó eladások visszaesése egyes európai országokban (forrás: unrae.it) Az elektromos autó eladások azonban nemhogy nem csökkentek, hanem duplázódni tudtak, megközelítve a 10 000 eladott autót az első félévben. Így az akkumulátoros villanyautók (BEV) aránya a 2019-es 0,46%-ról 1,7%-ra növekedett. Nem meglepő, hogy a listát Európa bestsellere, a Renault Zoe vezeti, 2061 példánnyal. Az ország hagyományait és nagyvárosait figyelembe véve azon sem csodálkozunk, hogy a dobogóra csak kis autók tudtak felkerülni: második helyezett a Smart ForTwo (1195 db) és a Volkswagen e-UP (1164), igaz csak egy hajszállal maradt le a Tesla Model 3, amelyből 1117 példányt regisztráltak Olaszországban 2020. január és június között. A hibrideknél szintén duplázódás figyelhető meg az olasz piacon. A Fiat 500e is jogosult a 2,5 milliós állami támogatásra A hatalmas ugrás azonban még csak most várható. Az év második felében megkezdődik a Fiat 500 tisztán elektromos és hibrid változatának értékesítése, amely bizonyára nagy népszerűségnek örvend majd a haza piacon (is). Az olaj a tűzre viszont nem ez lesz, hanem az állami támogatás jelentős megnövelése. A koronavírus miatt elkezdődött gazdasági válság hatását számos kormány úgy próbálja ellentételezni, hogy bőkezűen öntik a pénzt a gazdaságba, azon belül is az autópiacra. Németországban általános áfacsökkentés történt (19-ről 16%-ra), de mellette jelentősen megnövelték az elektromos autókra igényelhető állami támogatás összegét is, melynek egy kiskapuját kihasználva gyakorlatilag ingyen ülhetnek a németek elektromos autóba. Most már tényleg ingyen ülhetnek villanyautóba a németek Olaszországban az év hátra lévő részére közel 50%-kal tervezik növelni az elektromos és konnektoros hibrid autók állami támogatását. A törvényjavaslat értelmében a teljesen elektromos járművek (a definíció szerint a 0 és 20 g/km szén-dioxid-kibocsátású járművek) vásárlói 10 000 eurós kedvezményre jogosultak, amennyiben egy régi autót leselejteznek, de 6000 euró támogatás roncsprémium nélkül is jár. (A jelenlegi, tavaly bevezetett támogatás 6000, illetve 4000 eurós kedvezményt jelent). Szintén támogatják a 21–60 g/km szén-dioxid-kibocsátású autókat is, amely gyakorlatilag a konnektorról tölthető hibrideket jelenti. A PHEV-ek esetében a jelenleg 2500/1500 eurós támogatás 6500 euróra, illetve 3500 euróra növekszik, attól függően, hogy a vásárló kivonat-e a forgalomból egy régi autót. A fenti kedvezményeket nem teljes egészében állami támogatás biztosítja, részben az autógyártók finanszírozzák. A támogatás maximum bruttó 61 000 eurós vételár esetén vehető igénybe, azaz az első félévben negyedik legtöbb eladást produkáló (az FCA és a Tesla közötti CO2 kvóta megállapodás miatt technikailag hazai gyártmánynak számító) Tesla Model 3 sem szorul ki a keretből. Százmilliókat fizet a Fiat Chrysler a Teslának Érdekesség, hogy az olaszok nem csak a villanyautókat támogatják a roncsprémiummal, így 1750-3500 euró támogatás vehető igénybe hagyományos, belső égésű motorral szerelt járművekre is, ha azok vételára maximum 48 400 euró (áfával). Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!