auto

Megtörtént a Nikola Motors legelső gyárának alapkőletétele az arizonai Coolidge városában, ahol egy körülbelül 93 000 négyzetméteres területen elhelyezkedő üzemben épül majd a Nikola Tre és a Nikola Two 8-as besorolású nyerges vontató. A közel 600 millió dollárból megvalósított építkezés első fázisának vége 2021 második felére van időzítve, ezt követően indul a mintegy 12-18 hónapig tartó második szakasz. Teljes kapacitáson, két műszakban évi 35 000 zéró kibocsátású kamion gyártásának fog otthont adni az arizoniai létesítmény, de az Iveco S-Way alapján tervezett Tre termelése már ennek beindítása előtt megkezdődik, mégpedig a németországi Ulmban az Ivecóval közösen.

A 2014-ben alapított cég 2016-ban mutatta be legelső járművét, a One nevet viselő nyerges vontatót, akkor még gázturbinás elektromos meghajtással. Nem sokkal azután változtatott a stratégiáján, és üzemanyagcellásra módosította a hajtáslánc típusát, s azóta is ezzel a technológiával képzeli el az áruszállítás forradalmasítását. A Nikola Two és Nikola Tre szintén hidrogénesnek épült, ám ezekből a vállalat ígéretei szerint készül tisztán elektromos változat (Európában így megy gyártásba a Tre) – azt viszont nem pontosította a Nikola, hogy 2021 végén mely meghajtással születnek meg az első példányok az 1800 alkalmazottat foglalkoztató amerikai létesítményben.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.