A Renault Csoport Renaulution stratégiáját bemutató sajtótájékoztató előtti hetekben több forrásból is érkeztek hírek arról, hogy a franciák népszerű, klasszikus modelleket akarnak visszavezetni a palettára teljesen elektromos meghajtással. A Renault 5 Prototype leleplezése ezt megerősítette, ám a cégcsoport adós maradt nekünk egy másik járművel, hiszen Luca de Meo vezérigazgató is elismerte: „legalább még egy” régi típusnév visszatér. Ez pedig a korábbi híreknek megfelelően a Renault 4 lesz – számolt be róla az Autocar belső forrásokra hivatkozva. Olcsó villanyautó lesz a Renault 5-ből 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 A megközelítés mindkét autónál azonos, azaz a retro stílust futurisztikus megoldásokkal vegyítve teremti meg, ám míg az 5 egy kisebb méretű, sportosabb ferdehátúnak ígérkezik, a 4 vélhetően crossoveresebb tulajdonságokat hordoz majd magával. A brit hírportál úgy tudja, hogy a technikán javarészt osztoznak a testvérek, mindkettő alá a CMF-B EV architektúra kerül, és arról is felröppentek pletykák, hogy a hajtáslánc a Dacia Springből érkezhet. Hivatalos műszaki adatokat egyelőre nem árult el a Renault. Az Autocar azt sem tartja kizártnak, hogy hasonlóan a Kínából hozott olcsóbb villanyautóhoz, a Renault 4-ből is készül haszongépjármű változat. Klasszikus modellneveket hoz vissza a Renault A Renault 5 2023-ban jelenik meg, a 4-re viszont 2025-ig várnunk kell. Egyes hírportálok nemrég azt írták, hogy ezek a villanyautók a Zoe utódjaként léphetnek piacra, de ezt a gyártó cáfolta, elvégre a modell Európa legkelendőbb tisztán elektromos autója, így egyelőre nem fenyegeti a leváltás veszélye. Ez valószínűleg a következő 2-4 évben sem fog sokat változni, de ha mégis, akkor a Zoe egyrészt egy átfogó modellfrissítéssel próbál majd meg talpon maradni, másrészt pedig jól meglesz az újdonságok mellett is, hiszen azokat elsősorban a stílusorientáltabb vásárlóknak szánja a Renault. Renault 5 Prototype Az egyelőre nem tudni, hogy az 1961 és 1994 között gyártott, több mint 8 millió példányban eladott Renault 4-et mikor láthatjuk először elektromosan. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!