PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Már sokszor felröppent a hír, hogy a Tesla megnyithatja Supercharger hálózatát más gyártók autói előtt. Most az Electrek hozott le egy hasonló szenzációt – de az ördög a részletekben rejlik, a részletek pedig nem barátai a hangzatos szalagcímeknek. Norvégia, Németország, az egész világ Az Electrek tegnapi írása szerint a Tesla arról tájékoztatott norvég döntéshozókat, hogy 2022 harmadik negyedévéig megnyitja Superchargereit más márkák autói előtt. A kanadai villanyautós lap ezt azzal is összekapcsolta, hogy a német közlekedési miniszter is a nyitásról tárgyal az autógyártóval és azt sejtetik, ez egy nagyobb hullám kezdete lehet. Egyszer már láttunk ilyet. Műszaki hiba, vagy bújtatott teszt volt? Akár még lehet az is, hiszen a Tesla soha nem zárkózott el ettől, de alapvetően két dolgot kértek cserébe: az érintett márkák szálljanak be a hálózat kiépítési költségeibe (talán visszamenőleg is?) és fenntartásának terheit is osszák meg, valamint az autóknak fel kell tudniuk venni egy bizonyos minimális teljesítményt, hogy ne foglalják túl hosszú ideig a töltőket. Mind a két kitétel érthető és indokolt, de eddig senki nem élt a lehetőséggel. Hogy ez azért van-e mert a részletes Tesla ajánlat sok egyéb elfogadhatatlan apróbetűs részt tartalmaz, esetleg inkább büszkeségből nem álltak szóba az amerikai márkával, vagy egyszerűen csak nem akarták pénzzel segíteni a riválist, azt nem tudjuk. Épp eléggé fájhat nekik a CO2 kreditek vásárlása, de az legalább matematikailag kimutathatóan milliókat spórol az EU büntetésen. Német közlekedési miniszter: nyíljon meg a Supercharger hálózat! Csakhogy, mint az Alex Voigt, a Cleantechnica egykori vendégszerzője és a német villanyautó piac tudora jelezte Twitteren – és később egy Electrek kommentben is -, a mostani hír sokkal specifikusabb, mint azt a cikk sejteti. Konkrétan arról van szó, hogy a Tesla bejelentkezett állami villámtöltő építési támogatásért, amelynek feltétele, hogy az oszlop mindenki számára használható legyen. A vállalat ezt elfogadja, és jövő év őszéig eleget is tesz a követelménynek – de csak konkrétan az így épült Superchargerek esetében. Jelenleg egy-két ilyen állomásról van szó. The article from @ElectrekCo about this matter is factually wrong. First its indeed just 1 single new Supercharger the document refers to & secondly to draw conclusions about the global SC Network is incorrect and made up A credible source confirmed the article is nonsense! — Alex (@alex_avoigt) June 24, 2021 Hogy később megnyílik-e a teljes hálózat, és ha igen akkor mindenütt, csak Európában, vagy csak egyes országokban, azt nem tudjuk. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!