A Tesla tegnap esti befektetői telekonferencia hívásán Elon Musk beszélt arról is, hogyan képzelik a Supercharger hálózat megnyitását. 1 milliárd dollár feletti nyereség a Teslánál 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 Mindenki letölti a Tesla appot Amikor Musk pár napja Twitteren megszellőztette a tervet, sokan aggódtak a töltők túlterheltsége miatt, mások viszont üzleti lehetőséget láttak a lepésben, egy dologban mindenki egyetértett: több részletre van szükségünk. Megkaptuk. Tényleg megnyílik a Tesla Supercharger hálózata A Tesla nem a többi autógyártóval egyezkedik, hanem közvetlenül a fogyasztókhoz, a villanyautósokhoz fordul. Aki szeretne a Superchargereken tölteni, annak majd le kell töltenie a Tesla applikációjának legfrissebb változatát amely már képes lesz kezelni más gyártók ügyfeleit is. Az autósnak csak ki kell választania az appban, hogy melyik oszlopot szeretné indítani, és már indulhat is a töltés. Musk szerint ennek szinte minden olyan kocsival működnie kell majd, amelyiknek van kompatibilis csatlakozója, vagy adaptere. Utóbbi kapcsán Amerikára gondoltak – Európában és Kínában szinte mindenki egységesen ugyanazt a csatlakozót használja – tette hozzá. A Tesla speciális tarifák, és az idő alapú felár bevezetésével kívánja elérni, hogy mindenki csak a szükséges ideig, és lehetőleg különböző napszakokban használja a hálózatot. Ahol már tesztelték a rendszert, ott bevált. Eszerint a Tesla a töltés megkezdését követően bizonyos idő után felárat számol majd fel, hogy a lassan töltő autó ne foglalja az oszlopot. Emellett okostarifákat is bevezetnek majd, ahol a csúcsidőben töltés drágább lesz, mint ha valaki azon kívül használja az oszlopot. A cég reményei szerint a lépés nem csak a vállalat küldetését segíti, de a jobb kihasználtság miatt olcsóbbá is teszi a hálózat fenntartását. Arra is ígéretet tettek, hogy növelni fogják a töltési teljesítményt, illetve gyorsan fogják bővíteni a hálózatot, hogy legyen elég oszlop minden vásárlónak. A Tesla az útvonaltervezőjét is fejleszteni fogja, hogy az a díjak, kedvezmények, felárak figyelembevételével végezze a feladatát. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!