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 A HVG.hu híre szerint az Európai Unió Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynöksége (Eurojust) koordinációjával folyik a nyomozás három országban, hazánkon kívül így Németországban és Olaszországban is. Házkutatást tartottak a Suzuki esztergomi gyárában. A Suzuki is csalhatott A híradások szerint felmerült a gyanú, hogy a japán vállalat a dízeljárműveibe olyan eszközt épített, amely meghamisította a nitrogén-dioxidok szintjét, ha azok próbapadon, így például környezetvédelmi vizsgálaton futottak. Ennyibe fáj a Volkswagennek a dízelbotrány A vádak szerint az érintett motorok Olaszországban készültek, majd ezeket az esztergomi gyárban szerelték az autókba, állítólag több típusba is. Mivel a cég európai központja Németországban van, így ott is folyik a nyomozás, amelyet az érintett országokban az Eurojust koordinációjával a helyi szervek folytatnak – hazánkban ez a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányságot jelenti. Az eset megítélését valószínűleg súlyosbítja, hogy a frankfurti ügyészség szerint 2018-tól kezdve, azaz a VW dízelbotránya után három évvel szereltek ilyen – a Stellantis/FCA gyáraiból származó – motorokat az autókba. A kérdéses alkatrészt a Stellantis is vásárolta egy olasz beszállítótól. Mind a Stellantis, mint a Suzuki együttműködik a hatóságokkal. Vezéráldozat a dízelbotránybán: letartóztatták az Audi igazgatóját Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!