A HVG.hu híre szerint az Európai Unió Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynöksége (Eurojust) koordinációjával folyik a nyomozás három országban, hazánkon kívül így Németországban és Olaszországban is.
Házkutatást tartottak a Suzuki esztergomi gyárában.
A Suzuki is csalhatott
A híradások szerint felmerült a gyanú, hogy a japán vállalat a dízeljárműveibe olyan eszközt épített, amely meghamisította a nitrogén-dioxidok szintjét, ha azok próbapadon, így például környezetvédelmi vizsgálaton futottak.
A vádak szerint az érintett motorok Olaszországban készültek, majd ezeket az esztergomi gyárban szerelték az autókba, állítólag több típusba is. Mivel a cég európai központja Németországban van, így ott is folyik a nyomozás, amelyet az érintett országokban az Eurojust koordinációjával a helyi szervek folytatnak – hazánkban ez a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányságot jelenti.
Az eset megítélését valószínűleg súlyosbítja, hogy a frankfurti ügyészség szerint 2018-tól kezdve, azaz a VW dízelbotránya után három évvel szereltek ilyen – a Stellantis/FCA gyáraiból származó – motorokat az autókba. A kérdéses alkatrészt a Stellantis is vásárolta egy olasz beszállítótól.
Mind a Stellantis, mint a Suzuki együttműködik a hatóságokkal.
Vezéráldozat a dízelbotránybán: letartóztatták az Audi igazgatóját