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
auto
2024. 04. 21. vasárnap

500 kW teljesítményű töltőoszlopok telepítését kezdi meg a NIO Kínában és Európában még az idei év vége előtt – jelentette be a kínai autógyártó a tegnap megtartott NIO Power Day 2022 előadáson. Az immár második alkalommal megrendezett éves bemutatónapon a vállalat energiatermékeire fókuszálnak, azaz az elektromosautó-töltési megoldások és az akkumulátorcserélő állomások fejlesztéseit ismertetik. Az új, 650 A áramerősségre képes töltőberendezéssel a NIO 20 kW teljesítménnyel emelkedik egyik fő kínai riválisa, az XPeng fölé, mely 480 kW-os villámtöltőket fog telepíteni az év utolsó negyedévétől, de ugyanekkora teljesítményt ígér a GAC oszlopa is.

A töltőoszlopok természetesen nem a márka jelenleg kínált akkumulátoraihoz készülnek, hanem ahhoz a 150 kWh kapacitású szilárdtest-akkucsomaghoz, amit a tervek szerint 2022 végén dob piacra, és amivel a NIO elektromos szedánjainak NEDC hatótávja 1000 km fölé ugrik. Emellett a cég 2024-re saját fejlesztésű és gyártású, 800V-os akkucsomagokkal is készül, amelyek vélhetően nem szilárd elektrolittal működnek.

Fejlődik a NIO akkucsere-állomása is, amely hamarosan a harmadik generációba lép. A vállalat nagyobb kapacitást és rugalmasabb kialakítást ígér, de a részletekre az év végéig, vagy jövő év elejéig várni kell. A NIO a napokban telepítette le 1000. akkucserélő állomását Kínában. A NIO-nak 2025-re több mint 4000 akkumulátorcsere-állomása lesz világszerte, ebből 1000 a tengerentúlon. Ez azt jelenti, hogy a NIO-ügyfelek több mint 90 százalékának lesz legalább egy akkumulátorcsere-állomása otthonától három kilométeren belül.

A NIO töltői és akkucsere-állomásai nekünk magyaroknak különösen fontosak, hiszen nálunk épít gyárat hozzájuk a vállalat, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy pontosan mik készülnek majd a gyártósorokon.

Magyarországon építhet gyárat a kínai NIO

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.