500 kW-os töltőket hoznak Európába a kínaiak

500 kW teljesítményű töltőoszlopok telepítését kezdi meg a NIO Kínában és Európában még az idei év vége előtt – jelentette be a kínai autógyártó a tegnap megtartott NIO Power Day 2022 előadáson. Az immár második alkalommal megrendezett éves bemutatónapon a vállalat energiatermékeire fókuszálnak, azaz az elektromosautó-töltési megoldások és az akkumulátorcserélő állomások fejlesztéseit ismertetik. Az új, 650 A áramerősségre képes töltőberendezéssel a NIO 20 kW teljesítménnyel emelkedik egyik fő kínai riválisa, az XPeng fölé, mely 480 kW-os villámtöltőket fog telepíteni az év utolsó negyedévétől, de ugyanekkora teljesítményt ígér a GAC oszlopa is.

A töltőoszlopok természetesen nem a márka jelenleg kínált akkumulátoraihoz készülnek, hanem ahhoz a 150 kWh kapacitású szilárdtest-akkucsomaghoz, amit a tervek szerint 2022 végén dob piacra, és amivel a NIO elektromos szedánjainak NEDC hatótávja 1000 km fölé ugrik. Emellett a cég 2024-re saját fejlesztésű és gyártású, 800V-os akkucsomagokkal is készül, amelyek vélhetően nem szilárd elektrolittal működnek.

Fejlődik a NIO akkucsere-állomása is, amely hamarosan a harmadik generációba lép. A vállalat nagyobb kapacitást és rugalmasabb kialakítást ígér, de a részletekre az év végéig, vagy jövő év elejéig várni kell. A NIO a napokban telepítette le 1000. akkucserélő állomását Kínában. A NIO-nak 2025-re több mint 4000 akkumulátorcsere-állomása lesz világszerte, ebből 1000 a tengerentúlon. Ez azt jelenti, hogy a NIO-ügyfelek több mint 90 százalékának lesz legalább egy akkumulátorcsere-állomása otthonától három kilométeren belül.

A NIO töltői és akkucsere-állomásai nekünk magyaroknak különösen fontosak, hiszen nálunk épít gyárat hozzájuk a vállalat, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy pontosan mik készülnek majd a gyártósorokon.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.