PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtZmFjZWxpZnQvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNS1mYWNlbGlmdC8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstNjAweDUwMC12Mi5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtdjIucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNWZsLWJhbm5lcmVrLTE5NDB4NTAwLXYyLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 09. 08. vasárnap

5 millió forintos kínai villanyautó jön Európába

A kínai kikötőkben lassan már mindennaposak az Európába induló elektromos autók, és ha hihetünk a legfrissebb híreknek, hamarosan egy rendkívül baráti árú miniautót is kapunk az ázsiai országból. Ám a történet ezúttal egy kicsit összetettebb, mint máskor, merthogy nem egy kínai autógyártó hozza termékét az európai autópiacokra, hanem egy amerikai start-up szerzett exkluzív értékesítési, forgalmazási, és branding jogot a Kínában gyártott I-GO-ra.

A Mullen Automotive a napokban jelentette be, hogy még idén megkezdi az I-GO névre keresztelt apró, elsősorban utolsó kilométeres kiszállításokra szánt villanyautó értékesítését néhány európai országban, egészen pontosan az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Írországban. A kiszállítások a tervek szerint decemberben kezdődnének, és aki megvásárolja az autót, annak nettó 11.999 dollárt, jelenlegi árfolyamon számolva mintegy 4,94 millió forintot kell fizetni. Erre jön még rá az áfa és a helyi szállítási költség.

A Mullen elmondása szerint az autó homologizációja már megtörtént az európai piacra, ám jelenleg még folynak a tárgyalások a helyi partnerekkel a forgalmazáshoz és a szervizeléshez. Érdemes azonban kétségekkel fogadni a start-up bejelentését, hiszen a közelmúltban számos olyan állítás hangzott el tőlük, amely a kamu autógyártó kezdővállalkozásokra vadászó Hindenburg Research szerint csupán a befektetők megtévesztésére szolgált – mint például a szilárdtest-akkumulátorok terén elért eredmények, illetve nagyszámú megrendelés a beharangozott, de gyártásba nem vitt termékekre.

Bár a Mullen nem említi közleményében, de az InsideEVs kiderítette, hogy az I-GO gyártója a kínai Henan Henrey Shiying Vehicle, amely egy négyüléses városi miniként árulja az autót 9385 dollárért, így feltételezhető, hogy a Mullen átalakítja csomagszállító feladatra. Véleményük szerint hatalmas az igény ilyen kicsi városi futárautókra Európában.

Az I-GO 16,5 kWh akkukapacitásából mintegy 200 kilométer hatótáv nyerhető ki – a NEDC szerint, azaz a WLTP hatótáv ennél alacsonyabb. A kocsi 795 kilót nyom, tengelytávja 2,44 méter, teherbírása és csomagterének kapacitása azonban nem ismert. A villanymotor a hátsó tengelyt hajtja 34 kW teljesítménnyel.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.